laukis Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei Jeg kjører spørringer mot en Oracle database. Dersom foreksempel tilkoblingen ikke lykkes vil jeg skrive ut feilmeldingen Oracle gir. Jeg gjør som følgende: putenv("ORACLE_SID=....."); $ora_conn = ora_logon ("....","..."); //Establishes a connection to Oracle if (!$ora_conn) { $oerr = OCIError($conn); echo htmlentities($oerr['message']); exit; } .. .. Dette virker til dels som jeg ønsker. Det blir printet: Warning: Oracle: Connection Failed: ORA-01017: invalid username/password; logon denied in c:\program files\apache group\apache\htdocs......on line 10 Spørsmålet er som følger: Hvordan kan jeg få printet KUN feilmeldingen Oracle gir: ORA-01017: invalid username/password; logon denied Lenke til kommentar
TorS Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Nå har jeg aldri vært borti Oracle-databaser sammen med php, men hvis det er det samme som mySQL-databaser kan det gjøres på en ganske enkel måte. Da jeg kobler til en database gjør jeg det på denne måten: $connection = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die(mysql_error()) Nå skal jeg ikke være alt for skråsikker, men det finnes sikkert noe lignende som du kan gjøre med din database... Her er en link til en side i php-manualen som omhandler dette: http://www.php.net/manual/en/function.ora-error.php Lenke til kommentar
laukis Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Takk for svar. Jeg har sett siden du referer til, uten at jeg klarte å løse problemet. Jeg har prøvd å sette display_errors = Off i php.ini men da skriver den ikke ut noe fra; $oerr = OCIError($ora_conn); echo htmlentities($oerr['message']); Lenke til kommentar
laukis Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Fikk det til Måtte skrive $ora_conn = @ora_logon("....","..."); i stedet for ora_conn = ora_logon("....","..."); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå