Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpning av porter på netopia 4542

Anbefalte innlegg

jeg har nextgentel adsl av typen bravo.Har visse problemer med f.eks. dcc-send og at andre ikke får kobla til min ftp eller andre servere.Jeg vet at man må åpne visse porter , men må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte hvor jeg skulle gjøre dette på netopia-routeren.Lurer på om det er noen andre som har gjort dette før som kan hjelpe meg.

MVH kentdevil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Når du sier dcc mener du da å sende fil via irc? Eg kan bare motta men ikke sende via irc og heller ikke motta filer gjennom msn. prøvde også å snakke med webcam med msn men det gikk heller ikke. har hatt adsl fra ngt siden tirsdag men hadde ikke disse problemene med modem. hvis ditt problem ligner på mitt ser eg spent på om noen kan hjelpe oss.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer med ftp server bak en netopia ruter. Det jeg har gjort er å disable firewallen på ruteren, og så maåtte jeg legge til en NAT entry som ruter trafikk på alle porter til ip`n på min maskin.(som er satt til 10.0.0.2)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:

Den 2002-04-22 10:01, LIA skrev:

det jeg har gjort er å disable firewallen på ruteren, og så måtte jeg legge til en NAT entry som ruter trafikk på alle porter til ip`n på min maskin.(som er satt til 10.0.0.2)

Hvordan disabler man firewallen i routeren? Hvordan finner man ut hva IP'n på min maskin er satt til? Har prøvd http://www.reflectdesigns.net/ngt/, men det fungerer ikke... Hva gjør jeg galt! (tror det er IP adressen som er gal)

Edit: Fjernet litt unødvendig quoting

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-09-07 11:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...