AndrewL Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Hei Lurer på om noen her kan gi meg en pekepinn til hvor jeg kan finne informarsjon om hvordan jeg kan kryptere text i mysql Har sett litt rundt men kan ikke finne helt det jeg er på jakt etter *edit* Fant http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Encryption_functions.html Noen som har noen andre "guider" ? Andrew Endret 29. juni 2004 av AndrewL Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Skal det krypteres slik at du kan få dataene tilbake eller skal det kun sjekkes opp imot tekst? (slik som md5 passord). Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Hei Det skal kryptes slik at jeg kan få dataene tilbake også , eventuelt kunne redigere dem hvis noe må forandres . Andrew Lenke til kommentar
jonask Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 tja, du kan jo skrive krypterings algorytmen selv, det er ikke så utrolig vanskelig =) Sikkerheten blir jo bedre jo bedre skrevet den er, men som regler klarer folk seg fint med hjemmelagede rutiner. Den vanligste måten å kryptere noe er å finne ascii verdien av hver enkelt tegn, for så å utøfre en mattematisk operasjon på det tallet og så lagre det (eller kjøre det tilbake til et tegn med char() funksjonen (noe jeg ikke er helt sikker på om den heter). eksempel: for hvor bokstav i text { b = substr(b fra text) verdi = asc(b) verdi = verdi xor 7 dette er selve essensen i krypterings algorytmen jeg orker ikke forklare det i det lange og det breie men a xor b gir et svar som på en måte er kryptert jo mer kos du legger inn her, jo vanskligere blir det å "knekke" koden din. men husk at du må kunne gå tilbake igjen også du finner masse bra om dette på nettet res = res . char(verdi) vil gi text som er helt uleslig: "ÆØ*Æ!\+|æs.a-|+-*" ELLER res = res . verdi . ',' vil gi en rekke med tall "324,2457,12,154,8,544" } antagelig så har php noen innebygde krypterings funksjoner som jeg bare ikke vet om, sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå