Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ødelagt antenne på 3Com...


Anbefalte innlegg

Hei

Har et spørsmål til dere som har MYE mere peiling på data enn jeg. Saken er som følger: Jeg har et trådløst aksesspunkt fra 3com der den ene antennen har blitt skadet da katten min har funnet den litt for interessant. Dette har resultert i at det ikke lenger er kontakt. Spørsmålet er da som følger: Er det mulig å bytte ut den ene "antennen" eller må hele aksesspunktet byttes?

-Sjefslappen :hmm: Endret av sjefslappen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsom historie, men hårreisende dårlig bruk av emnefelt.

 

Den går sikkert an å bytte. Du får kanskje en lignende antenne på en elektronikkforretning. Er det mulig å skru ut den ødelagte antenna?

Mulig det. Har ikke testet om den kan skrues av men regner med det. Katten har nesten klart å tygge antennen i to biter og da er det ikke mye trådløse signaler lengre. Beklager det med emnefeltet. Fant ikke ut hva annet jeg kunne skrive. :yes:

 

-Sjefslappen

Lenke til kommentar

desverre er vel antenna til 3com basere montert inni selve basen, så da må hele basen skrues opp for å få ut antenna.

Slike base stasjoner har blitt billige for tiden, så det er kanskje like greit å bare kjøpe en ny base.

Men denne gangen montert den den plass katta ikke får tak i den ?

Lenke til kommentar
desverre er vel antenna til 3com basere montert inni selve basen, så da må hele basen skrues opp for å få ut antenna.

Slike base stasjoner har blitt billige for tiden, så det er kanskje like greit å bare kjøpe en ny base.

Men denne gangen montert den den plass katta ikke får tak i den ?

Takker for svar. Var det jeg regnet med. Og ja: Det neste aksesspunktet skal legges LANGT utenfor kattens rekkevidde. :D

 

-Sjefslappen

Lenke til kommentar
Har en 3Com 11g DSL/Gateway, og pinadø har katta knasket i seg antennene på min også. Katter liker tydligvis den myke gummien disse er kledd med.... Men jobber i databransjen, så fikk fikset meg en ny base til "fordelaktig" pris. Tror ikke det lønner seg å bruke mye tid og krefter på å reparere dette.

Hva er en fordelaktig pris? Fikser du en til meg og? :)

 

-Sjefslappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...