Gå til innhold

Problemer med Benq DW800A

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett lite problem som jeg håper dere kan løse... For en stund siden gikk jeg til anskaffelse av dvd-brenner, og valget falt på en Benq DW800A.

Dette var tydeligvis ett dårlig valg, da jeg ikke har hatt annet enn problemer med den...

Den bruker -lang- tid på å finne cd'ene og dvd'ene jeg forer den med, vanligvis ett minutt eller mer (jeg tok tiden), den tviholder på platene den har fått (bruker som regel like lang tid på å "bli ferdig" så jeg kan få ut plata, og i enkelte tilfeller blånekter den til jeg restarter maskinen), og brenning har jeg ikke turt prøve meg på :p Prøvde å bytte saken også, men har samme problemet med den nye, og nå begynner jeg å bli en smule oppgitt... Er det jeg som bommer kraftig på noe her, eller har jeg maks uflaks? Noen som har noen forslag om hva det kan være?

Kjører Windows 2000 SP4 hvis det skulle være til noen hjelp.

Frustrert P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres for meg ut som et problem med maskinen?

Drivere, f.eks IDE drivere kan forårsake dette. Eller programvare som aksesserer brenneren etter plate er satt inn, f.eks packet writing programmer som InCD, DirectCD, DLA osv.

Det er normalt at den spinner opp og bruker litt tid på å spytte ut platen - rundt 10 sekunder hos meg. Dette er en verifisering som alle philips baserte brennere har (NU, accesstek, benq, philips med fler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...