sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei, Jeg har lenge drivet med webdesign på "gamlemåten" med masse knotete tables osv, men så har jeg lest litt her på forumet i det siste og ble inspirert til å prøve meg litt fram med XHTML, CSS layout og validerende kode. Kunne godt tenke meg noen tilbakemeldinger (fargevalg, kode osv.) fra dere som har litt mer erfaring med dette. Her er det jeg fikk til i kveld: http://xhtml.phpdeveloping.net (kun design) Er som sagt mitt første forsøk med fullstendig CSS-basert layout... ---------------------- Mvh Sindre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Syntes det var ganske bra. Bra fargevalg. Du kunne droppet underline på linkene og heller hatt en mouse-over, men alt i alt så var det bra. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Vil si at dette er bestått med glans ja =) Oversiktelig og greit. Enig med wh1te at underline kan droppes da det er ganske opplagt at det er en meny der. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Saa fin ut den ja. Droppe og droppe linke under linkene? Vel det kommer helt ann paa hva du har satt opp i design-spesifikasjonen din. Skal nok kanskje sies at det ser litt penere ut uten underlines, men det er ikke noe som iriterer meg paa noen maate. CSS er ganske spennende ja, kan jo i samme slengen anbefale aa ta turen innom CSS Zen Garden kanskje du finner litt inspirasjon der til aa fortsette med det du gjor Frankie Singapore Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Hei, Takker for hyggelige tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Må bare skrive det, det fargevalget der er et av de beste jeg har sett på lenge!! Oversiktlig og pent layout! Digger menyen og linkene og alt.. Utrolig genialt! (Copyright-notis trekker ned... ) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Veldig oversiktlig og greit Men fjern disse valid-blabla merkene øverst. De ødelegger litt av hele greia, og folk trenger uansett ikke å se dem. Har du en "valid" side, så har du en valid side. Du kan jo feks inkludere dette i en "om-siden"-side heller.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (Copyright-notis trekker ned... ) Hvorfor!? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) (Copyright-notis trekker ned... ) Ehm, korfor det? Er ganske vanlig å ha en copyright notis i footer e.l. Er tross alt ikkje alle som faktisk tenker over opphavsrett, vi har jo sett *kremt* et par ripoffs *kremt* i det siste... edit: skjekk tidspunktet for denna posten! edit2: men skriv 2004 på skikkelig vis, ikkje med sånn copyright greie istede for 0 Endret 29. juni 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Tja, vet faktisk ikke.. Blir bare litt harry på sider som ikke er så store som microsoft.com og sånt.. Hvis siden blir skikkelig diger, er det jo helt fint.. Men for hjemmesider synes jeg det blir litt unødvendig.. Tviler på at rippere tenker så mye over en copyright-notis uansett! Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Veldig oversiktlig og greit Men fjern disse valid-blabla merkene øverst. De ødelegger litt av hele greia, og folk trenger uansett ikke å se dem. Har du en "valid" side, så har du en valid side. Du kan jo feks inkludere dette i en "om-siden"-side heller.. Joda, men måtte bare ha noe å fylle litt ut med Det samme gjelder copyright-notisen. Er som sagt egentlig ikke noen fullstendig side, lagde det kun for å prøve meg fram med CSS, men kan jo kanskje bygge videre på den Endret 29. juni 2004 av sindre_m Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Var jeg deg ville jeg definitivt bygd videre på idéen, synes fargene og designet hittil er konge.. Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Var jeg deg ville jeg definitivt bygd videre på idéen, synes fargene og designet hittil er konge.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Genialt fargevalg! Eneste jeg ser som jeg kan utsette på, er menyen. Dropp underlines, og sleng på en mer tydelig mouseover. Det ser litt teit ut at det står 2©©4 istedenfor 2004. Ellers, kjempebra Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Tja, vet faktisk ikke.. Blir bare litt harry på sider som ikke er så store som microsoft.com og sånt.. Hvis siden blir skikkelig diger, er det jo helt fint.. Men for hjemmesider synes jeg det blir litt unødvendig.. Tviler på at rippere tenker så mye over en copyright-notis uansett! Du nevner at rippere ikke bryr seg om det faktisk står copyright eller ikke på en side - det er for så vidt sant, men for at det ikke skal oppstå det minste tvil vedrørende en webside og hvorvidt utviklerene tillater eller ei at elementene skal brukes andre steder bør det stå en copyright notis på websiden. En copyright notis er en annen måte å si "denne siden og dens elementer er beskyttet av gjeldene lovgivning (åvl)" i stedenfor copyleft eller GNU lisensen f.eks. Det er klart at om en webside kun innholder litt tekst (med mindre denne ikke er forfattet som en fortelling eller dikt) så blir det litt dumt å ha en copyright notis - men, av egen erfaring så anbefaler jeg dere å ha en slik liten notis, eller at det står beskrevet et eller annet sted på siden av kopiering er fy-fy. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Den dotted borderen som skiller venstre og høyre kolonne vises nesten ikke. Prøv å sett en strekere farge. Ble litt "ekkelt" å se på, ser ut som den ikke er der ved 1. øyenkast. Ellers veldig pent Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) ... Edit: Fant svaret selv.. Endret 29. juni 2004 av sindre_m Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Det går av seg selv. Er mer usikker på uendelig lange ord som er lengre enn diven, men jeg -tror- man må inn med serverside programmering da. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Det går av seg selv. Er mer usikker på uendelig lange ord som er lengre enn diven, men jeg -tror- man må inn med serverside programmering da. Correct me if I'm wrong. Fant ut at div'en automatisk bryter på "mellomrom" i teksten, men dersom man f. eks. har en helsikes lang url (eller noe), vil den utvide div'en. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Ja, og da må man til med tvungen linjeskift etter så og så mange bokstaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå