Gå til innhold

Dual-screen + hvilket skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei forumbrukere,

Jeg skulle gjerne fått noen anbefalinger om et skjermkort som støtter dualscreen, og hvorvidt det er noen forskjell på kompabiliteten om man kjører 2 stk lcd skjermer eller 1 crt + 1 lcd skjerm. Har for øyeblikket en 19" crt, men kommer til å kjøpe inn 1 eller 2 stk Eizo 20" lcd avhengig av responsene her på forumet. Dette leder meg inn på mitt andre spørsmål. Er det forskjeller mellom:

Eizo 20" LCD FlexScan L885 TCO-03 Grå USB, DVI-D, DVI-I, D-SUB og

Eizo 20" LCD FlexScan L885K TCO-99 Sort USB, DVI-D, DVI-I, D-SUB

Ser på komplett.no sin produktinformasjon en signifikant vektforskjell mellom de to modellene, men ser ikke hva denne skyldes.

Takknemlig for alle responser.

Mvh, Helland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at forskjellen i vekt på skjermene er at den ene har ett ekstra skjermfeste (TCO03-skjermen) TCO03 er nyere teknologi enn TCO99.

Her er ett bra skjermkort med 2x DVI utganger.

Hva skal du bruke skjermene til (DAK??)

Mvh

Hauk500

Endret av Hauk500
Lenke til kommentar

Hei Hauk,

Takk for svaret. Utgangspunktet er at jeg spiller poker på nett, i den sammenheng er det nyttig å ha 2 skjermer som håndterer 1600x1200 og såvidt jeg vet må man da opp i 20" (lcd).

Skjermkortet du linket til, hvordan håndterer dette spillapplikasjoner?

Jeg var av den oppfatning at TCO merkelappen var linket til stråling/miljø hensyn? Er det noe annet som gjør at man bør foretrekke TCO-03 over TCO-99?

Mvh, Helland

Lenke til kommentar
Hei Hauk,

Jeg var av den oppfatning at TCO merkelappen var linket til stråling/miljø hensyn? Er det noe annet som gjør at man bør foretrekke TCO-03 over TCO-99?

Mvh, Helland

Har lest her på forumet at det kun er p.g.a fargen til skjermen (svart) som gjør at den ikke er TCO-03 godkjent.

Kan forresten anbefale Gainward GF5700U (Komplett). Bruker selv kortet med to Acer Al732, og kan spille det meste rimelig greit. Gainward har også andre dual-dvi-løsninger som ikke koster så grisemye. Hvis du ikke har veldig store krav til kortet, ser jeg også at det selges et eldre GF4600 med 2xDVI på qxl (QXL)

Endret av knud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...