Gå til innhold

L12 modden på XP-m


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har en link til hvor denne modden står forklart step by step! Helst på norsk eller på engelsk!

Merkelig CPU eg har, klare 13,5x166=2250Mhz på 1,55V men eg klare ikkje noe høy fsb stabilt! :cry:

Klarer å boote på 200x12,5= 2,5GHz på 1,825V men det blir ikke stabilt samma hvor hoy Volt jeg tar. Har også klart å boote på 200x13=2,6Ghz på 1,9V men ikke stabil her heller.

HK= ABIT NF7-S V2.0

RAM= Twinmos 512MB m/Winbond CH5 brikke ( som ikke er som andre CH5 brikker ) kan jo ikke klokkes!! :yucky:

Tror kanskje denne L12 modden kan hjelpe meg, hvis ikke andre har noen tips. Har Artic Silver 5 som kjølepasta og Coolermaster Aerojet 7 vifte. og 300W PSU

 

Mvh

 

Paul

 

Ps.

Alle tips mottas med STOR takknemlighet, begynner å bli fortvilt! :blink:

 

Edit: CPU= AMD XP-M 2400+ 35W

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri flasha noen bios før så det vet ikke hvordan en gjør. Har ikke lyst til å ødelegge hele dritten heller.

Kjører forresten CPU nå på 14x166=2338Mhz på 1,625V, så det burde jo være potensiale til mer. Har faktisk bestilt en ny PSU (Levicom 500W ) fra 3dfxcool, kan jo vente å se kordan det går med den først. Men det virker som alt er ustabilt med fsb på 200 eller høyere.

Men dette CPC greiene er jeg skeptisk til siden det er beta greier og slikt. Men virker det?

 

Mvh

 

Paul

Lenke til kommentar
har aldri flasha noen bios før så det vet ikke hvordan en gjør. Har ikke lyst til å ødelegge hele dritten heller.

Kjører forresten CPU nå på 14x166=2338Mhz på 1,625V, så det burde jo være potensiale til mer. Har faktisk bestilt en ny PSU (Levicom 500W ) fra 3dfxcool, kan jo vente å se kordan det går med den først. Men det virker som alt er ustabilt med fsb på 200 eller høyere.

Men dette CPC greiene er jeg skeptisk til siden det er beta greier og slikt. Men virker det?

 

Mvh

 

Paul

CPC patchen fungerer glimrende. Er mange som har brukt den. Kjører den selv på det ene kortet jeg har her. Gikk fra ~200MHz opp til 230, så den fungerer bra. Dog taper man endel ytelse på å kjøre uten CPC, så ytelsen er ikke mye bedre på 230.

 

Kan også få ferdig patcha BIOS. Dette finner du i første posten i denne tråden (ligger under 'cpc disabled bioses')

 

For å flashe kan du bruke Abit Flashmenu. Fungerer bra og er meget enkelt å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...