Gå til innhold

Extra vifte til å blåse på 9800PRO kort.

mirene

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på en ting. Radeon 9800PRO kortene ,slike som Saphire og Powercolors standard kort,blir jo VELDIG varme.

Hadde det ikke vert en ide med en ekstern vifte en kunne plasere rett over/under grafik kortet.Den kunne ha en kraftig støysvak vifte som bare var,tja 3 cm i høyde fra grafikkortet. Det ville vel gjøre overklokking mere oppnåelig på kortet. :)

Prøvd med en bordvifte mor kortet og da gikk det mye bedre med å overklokke. Så hvorfor ikke en interne vifte. ? :D

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt Chieftec-kabinett har en vifte plassert i sidedøren, som blåser rett på grafikk-kortet. (Jeg bruker den ikke pr. dags dato - synes den støyer for mye.)

Du kan jo bare drille et hull i sidedøra di, og montere inn en papst 80mm, for eksempel.

Lenke til kommentar

noe som kanksje gjør det mere vanskelig å rette vifte rett mot kjøler, er at det viften som står på fra PowerColor blåser UT ifra kortet.

Jeg kjøpte Arctic Cooling VGA Silencer, som kjøler kortet bra, og får varmluften ut av kabinettet..anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg har Powercolor Radeon 9800 pro og det første jeg gjorde når jeg kjøpte den var å kjøpe en zalman ZM80C-HP (heatpipe cooler) + 2 vifter fra zalman også (ingen lyd.. eller rett å slett, jeg hører mere hard-disken og cd´ene mere :p

Jeg har overclocka hovedkort, ram og grafikk-kortet, og kjører veldig bra uten å bli spesielt varm.... har aldri vært noe feil (har hatt den en stund no (kjøpte den når den kom ut)) og maskina står på konstant.. og jeg driver med tunge grafiske operasjoner (3dsmax) + spill som også trenger krefter.

Har lyst til å prøve å modde den til XT :p vi for se! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...