Gå til innhold

test av cpu..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo lese litt på denne Tråden for å se om du finner tips.

Her er en annen tråd som inneholder overklokkings resultat for xp-m prosessore.

Skulle vel klare og klokke 25%+ avhengig av hk,kjøling osv.

Jeg kjører en xp-m 2400 på 186*13=2419 MHz

Edit: skal prøve klokke når det blir kjøligere på rommet, nå så ligger system temperaturen min for høyt fordi det er 28 grader på rommet.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Min XP-M 2400+ 35w klarer 2,8 Ghz stabilt med Waterchill vannkjøling med Zalman CPU-blokk. Men på grunn av varmt hovedkort (NB) velger jeg å kjøre den på 2,6 Ghz.

Har et ABit AT7-Max2 kort som blir frykelig varmt. Skal ha meg et AN7 nå og se om det blir noen bedring.

Lenke til kommentar
kva trur du eg burde køyre min AMD Athlon XP-M 2800+ / 2.13 GHz ( 266 MHz ), L2 512 kB...for å få best utelse på den...den må også vere stabilt..

Du burde kjøre på det den klarer for å si det enkelt. Kan umulig forutsi hva den kan oppnå, må nesten prøve deg fram. Dersom du har luftkjøling bør du være litt forsiktig med Vcore....i prinsippet bør du iallefall holde deg under 2.0. Høyere FSB vil gi høyere ytelse derfor kan maskinen yte bedre på samme klokkefrekvens med høyere FSB, men dersom dette resulterer i at PCI-bussen overklokkes kan det føre til ustabilitet.

Det påstås også at CPU-temperaturen kan ha innvirkning på ytelsen, uten at jeg har sett direkte dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar

Selv om du har vannkjøling vil temperaturen bli relativt høy når du klokker høyt og setter opp Vcore. Det vil også northbridge bli. Og vannet blir dermed også varmere og varmer opp kabinettet. Det er derfor også viktig med gjennomtrekk i kabinettet. Min CPU ligger imidlertid på rundt 45 grader ved full load på 2,6Ghz, og nærmer seg 60 grader på 2,8Ghz, noe som er særlig forårsaket av høyere Vcore.

Edit: Du kan redigere postene dine slik som jeg gjør nå istedet for å lage ny post.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...