Gå til innhold

Mørk skjerm = Mørk bilde under film


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en gammel targa 17" skjerm. Den er veldig mørk i fargene selv om jeg stiller brightness på max inne på skjermen.

 

Derfor bruker jeg programmet power strip til å gjøre det lysere. Dette funker helt supert bortsett fra når jeg skal se på filmklipp i windows media player. Da får jeg ikke den lysheten jeg har ellers.

 

Dette gjelder av en eller annen merkelig grunn ikke alle filformater. Noen ganger får jeg fine og lyse farger mens andre ganger blir alt helt mørkt.

 

Når jeg stiller på instillingene inne i windows mediaplayer for å gjøre det lysere også under filmen blir fargene uklare og alt ser helt forferdelig ut.

 

Så jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å se film i samme lys instillinger som jeg har ellers på pcen. Er det ett annet program en windows media player jeg må bruke? Har prøvd diverse andre bla. Divx player.

 

Hjelp? Og plz ikke si at jeg må kjøpe ny skjerm. For jeg prioriterer annet pc utstyr før det akkuratt nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

For å slippe alle disse programmene kan du heller justere hardwaren din. Skru av bakdekselet på skjermen din og lokaliser linjetrafoen. Her finner du to pot-meter, det ene heter focus og det andre heter vel G2. juster G2 til bildet blir bra. Husk å juster ned brightness først ;)

 

Det kan også hende du ser disse potmeterene uten å ta av bakdekselet...

 

Lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...