Asus Radeon 9800XT Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Går det an og ha 2x SCSI 15k 18gb disker i Raid-0? Jobber da disse parralelt som 2x raptorer i Raid-0? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 ja, det går ann. Kjør dem i software eller hardware Raid-0 alt etter om du har raidkontroller eller ikke, med hardware Raid-.0 vil OS se 1 disk på ca. 36GB, i software vil os normalt se 2 disker som er koblet sammen til en disk elns... tror det var slikt det fungerte. De jobber vel ikke akkurat paralelt, men som en disk der man deler data som over de to diskene, bit1 på første disken bit2 på andre, bit3 på første osv...: disk1 - disk2 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 osv.... Hvis ene disken ryker ryker alt, Raid-1 (speiling/mirroring) er vel mer paralellt, der samme data blir lagret på begge diskene("paralelt"). Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Hva er det jeg bør gjøre for og få pcen kjappest da? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Testet dette for et lite år siden, to stk 18.4 GB Seagate 15.3 på en Adaptec-kontroller til nesten 3000... her ble pci-bussen en betraktelig flaskehals, og resultatet ble at jeg kjørte en av diskene som systemdisk og la vekslefila på den andre. Til slutt droppet jeg hele scsi-greia, for maskina ble kjapp i boot men tapte vel så mye på post når adaptec-kontrolleren og alle scsi-enhetene skulle listes opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå