Gå til innhold

Samsung E700 eller P510

Anbefalte innlegg

Vel, da Samsung's E700 og P510 koster omtrent det samme, sitter jeg nå og lurer på hvilken av disse som er best?

P510 har jo litt flere funksjoner, men den automatiske åpne/lukke funksjonen virker jo helt tåpelig. Noen som har noen anelse om dette kan skrus av? (Jada, man må trykke på en knapp, men hvor gøy er det om man kommer nær denne i lomma, osv? )

P510 er jo også helt ny, i motsetning til E700. Ser at noen nettbutikker har fått bekreftet leveringsdato på den.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for den litt mindre E100, men ingen selger jo denne :angry:

Finnes det andre mobiler omtrent som E100 (bortsett fra LG, som er utelukket)?

Hovedspørsmål er: E700 eller P510, og _hvorfor_. Svar uten begrunnelse er nytteløst :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, da Samsung's E700 og P510 koster omtrent det samme, sitter jeg nå og lurer på hvilken av disse som er best?

P510 har jo litt flere funksjoner, men den automatiske åpne/lukke funksjonen virker jo helt tåpelig. Noen som har noen anelse om dette kan skrus av? (Jada, man må trykke på en knapp, men hvor gøy er det om man kommer nær denne i lomma, osv? )

P510 er jo også helt ny, i motsetning til E700. Ser at noen nettbutikker har fått bekreftet leveringsdato på den.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for den litt mindre E100, men ingen selger jo denne :angry:

Finnes det andre mobiler omtrent som E100 (bortsett fra LG, som er utelukket)?

Hovedspørsmål er: E700 eller P510, og _hvorfor_. Svar uten begrunnelse er nytteløst :(

Vel.. Angående åpne- / lukke-funksjonen, kommer du ofte borti og holder inne volumtasten?

Åpne- / lukkefunksjonen på P510 imponerer vel mange rundt deg også ;). Den bruker rundt 2 sekunder på å åpne eller lukke telefonen.

Utseende og lagringsplass er helt klart til E700s fordel. Lagringsplassen er på E700 9 MB, mens P510 har vel kun 5 MB. E700 har da også et veldig mer eksklusivt utseende?

Lenke til kommentar

E700 har en dritt egenskap... Kameraknappen .

Etter en tur i bilen eller ute så har jeg kansje etterpå 20 sorte bilder.. og kan da bare slette en og en...

Har en E700 , og er veldig fornøyd med den... Men den tåler ikke en tritt.

Fjæra røyk etter å flippe den igjen etter 2 mnd, fikk dette på garranti etter masse telefoner og klaging til Delta og Zodiak. Nå , 4 mnd senere sprakk indreskjermen når jeg flippet den igjen. Telefonen har jo skrapemerker fra penger og nøkkler o.l. og fikk svar at det var en slagskade..... MEN!!!! de kunne jo bytte den for meg for 2700,- + moms....

Lenke til kommentar

CesiuM_e >>> Aha, så du må holde tasten ja :) Regner med at man kan åpne den manuelt også.. ?

Wabby >>> Lite imponerende :no:

Hvordan er det med lyder? Er det mulig å få den helt lydløs, eller har den sånne teite lyder når man f.eks. tar bilde, eller åpner telefonen, som ikke går an å skru av? Dette gjelder begge.

Jeg heller vel mest over på E700 da, selv om denne er eldre.

Kommer det noen bedre kamskjelltelefoner i nærmeste framtid i denne prisklassen?

Lenke til kommentar

Jeg har min E700 helt lydløs på kamera. Måtte inn på servicemenyen og endre en setting.

Etter det så bruker man volumknappen på siden av telefonen for å velge om man vil ha den helt lydløs eller vanlig. Ganske kjekkt egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å vente på P510. Har sans for åpne/lukke automatikken.

Den har i tilegg 64 polytoner og ytterskjermen er på hele tiden, slik at man ikke må "aktivere" den for å se tapte anrop eller mottatt SMS.

Ellers er det vel mye likt E700.

Lenke til kommentar

Sikkert fin den automatikken -- de første 100 gangene du bruker den. :p

Det som irriterer meg litt, er at jeg ikke finner noen fyldige tester av P510, à la Amobil-test, så det er vanvittig vanskelig å samenlikne.

Det som frister med P510 er at den er splitter ny. Ytterskjermen er forbedret og kamera er forbedret. Men hvorfor i helsikke nedgraderte de minnet? :realmad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha tatt en titt på manualen til P510 (finnes på Samsung sine nettsider) har jeg funnet ut at den autoflip-mekanismen kan skrus av. (og man kan selfølgelig åpne den manuelt uansett) Jeg har bestilt denne telefonen :)

(Beklager bumping..)

Endret av GNUfan
Lenke til kommentar

Litt sent nå, men Samsung SGH-x450 (urg så lange navn..) er det noen nettbutikker som selger. Har også snust på SGH-E100 pga. prisen, men som du sa er det nesten ingen nettbutikker som selger denne, ser ut til at den er blitt erstattet med SGH-x450?

Lenke til kommentar

P510 har jo en masse snacks som S300M ikke har, (kamera, lys, OLED-skjerm, radio) er kliss ny i motsetning til S300M som er en utgått modell som er vanskelig å få tak i, og i følge prisguiden koster den bare et par hundrelapper mer.

Lenke til kommentar

kjøp e100 på elkjøp da. de har en kampanje nå som heter alltid billigst på mobil så du får den 5 kr billigere enn den billiste butikken inkl nettbutikker jeg kjøpte min for e100 på elkjøp for 2169 og da var billigste 2174kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...