Christian86 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 heisann, jobber som telefonselger, og gang på gang opplever jeg kunder som sier "skaff deg en ordentlig jobb" "betaler du for disse minuttene" "skal sende deg regning for du avbryter i fotballkampen" er virkelig telefonselgere så lite verdt at man kan si hva som helst til dem? Vi er jo menesker vi og *tror jeg* en annen ting.....kan ikke de av dere som missliker telefonselgere reservere dere mot det? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Synes nok man kan være litt mer hyggelig. Men jeg tror da du og skjønner at det ikke er veldig morsomt å bli ringt opp av telefonselgere. og jeg kjenner noen som reserverte seg mot dette. Da begynte de å spørre om moren isteden. Da begynner det å bli ganske dumt Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er ikke akkurat den finere delen av salg-seksjonen. Det er litt påtvingt, og dere kan opptrå som innpåslitne. Hadde kunden ringt til dere for å kjøpe varen, da hadde dere vært høyt opp på min næringskjede. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Telefonsalg er ikke annet en en invadering av folks privatliv . "Kjøper" er for det første ikke instilt mentalt på å handle noe. Er kanskje ikke instilt på produktet eller har behov for tjenesten/produktet . Skal man kjøpe noe gjør man seg selv opp en mening om hva man skal ha og hvordan for deretter å oppsøke butikk eller selger enten ved besøk i butikk eller internett eller kontakter selger via telefon . En kjøps prosess skal for de fleste mennesker modnes over en viss tid . Telefonsalg er altfor bardus , og mange "svake" overrumples og går med på noe egentlig mot sin vilje, og dette vet jeg at det spekuleres i . Selv har jeg aldri kjøpt noe via telefonsalg , det strider mot min natur . Produkter skal overveies og vilkår og priser skal sjekkes opp overfor flere tilbydere . Ved henvendelser sier jeg at jeg ikke er interessert uansett hva som tilbys . Mange tar ikke hintet og det irriterer stort , at jeg selv må drive med forklaringer om hvorfor jeg ikke vil høre på hva de tilbyr er min sak . Har aldri kjøpt noe av dørselgere heller , av samme grunn . "no offence" til de som har det som yrke da det er kommet for å bli . .... Endret 28. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Som han over sa, invasjon av folks privatliv. Hater telefonsalg. Ringer så altfor mange her hjemme, fikk vel 6 telefoner eller noe sånt i dag. Hvis noen ringer fra ukjent nummer nå så sier jeg hallo og lar personen i andre enden presentere seg. Så fort det blir klart at det er snakk om telefonsalg legger jeg bare på uten et ord. Har resvert meg mot dette men det har vel ikke slått inn enda. Endret 28. juni 2004 av Magnus Kopstad Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 en annen ting.....kan ikke de av dere som missliker telefonselgere reservere dere mot det? Det er ikkje alltid det hjelper å registrere seg heller. Vi har gjort det for lenge sida, og får ofte oppringingar midt i middagen. (Det skjer på langt nær så mykje no som før, men det skjer alikevel!) Btw. gjelder reservasjonen i brreg. mot slike som dette? Eks: "Hei! Vi ser at du er tidligere abbonement av [sett inn vilkårlig blad] og lurte på om du er interressert i å ta opp igjen abbonementet ditt?" Det er for det meste oppringnigar a'la dette eg mottar. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 1. Reklame der man personlig oppsøker en potensiell kunde blir ofte sett på som pågående, noe jeg ikke liker. 2. Når man har en slik jobb må man regne med å treffe en del rare mennesker. Sier ikke at man skal godta alt, bare ikke ta det personlig og forstå at det finnes en del smålige mennesker rundt om som tror de har rett til å gjøre hva de vil og si hva de vil. 3. Dessverre er det en del firma som ikke bryr seg med reservasjonen til folk. Når dem i tillegg legger på når man spør etter navnet deres og firmaet, så blir det suspekt. 4. Telefonselgere er morsomme å leke med når man kjeder seg. Spør dem hva dem har på seg, sitt lenge å hør hva dem sier og still masse spørsmål, for deretter å si at du overhodet ikke er intressert osv.. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Christian86: husk, det er ikke deg som person vi har noe imot, det er jobben din vi ikke liker.. mange gode argumenter ovenfor. jeg syns telefonen blir missbrukt ved telefonsalg. det var ikke derfor jeg anskaffet meg telefon. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg har reservert meg og truer bare med anmeldelse så blir det gjerne tyst Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 hehe, masse morsomt her ja=) vet at det ikke er meg dere har noe mot, men kan ikke helt se grunnen til at "all for form folkeskikk" skal forsvinne når jeg ringer heller=( Mange ganger så opplever de rundt meg til del sure personer osv, men sjelden hører jeg om folk som er høfflig. Vi er nok litt plagsomme, men det er tross alt en del av jobb beskrivelsen=) btw....blir nok ikke lenge i denne jobben heller. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Eh, hvis du er høflig mot en telefonselger, ender du opp med å stå med telefonen i hånden i 30 minutter. Det er jo det dere skal kunne - å tomprate. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) en annen ting.....kan ikke de av dere som missliker telefonselgere reservere dere mot det? Vi har gjort det, men dei ringer forsatt! Endret 3. oktober 2007 av Lars89 Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 dimiles har også latt seg friste av det jeg kaller telefonsalghelvete. Jeg var inni det selv, og dette slår ikke feil: Beskrive telefonjobb: 1 dag: Villt kult, sjefene er bare SÅ fete, de er skikkelig ungdommelig assa, og de sier jeg er kjempeflink, jeg får bonus! 2 dag: Verdens beste jobb! etter 1 uke: jeg tjener så masse og selger masse og sjefene er fete! Dere MÅ begynne å jobbe der jeg jobber! DRØMNMEJOBB!! 2 uker: OMG, drittlei folk som slenger på røret 3 uker: folk er slemme med meg 1 måned: OMG drittjobb vil slutte 2 måned: i need tha fucking moneh! 2 måneder og 1 uke: I QUIT! 1 år: where is my fucking money? og hvor er din attest? Kanskje litt generaliserende og satt på spissen, men jeg har et poeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå