Laka Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Vi tar det bare fort og greit... iptables -F INPUT iptables -P INPUT DROP iptables -P OUTPUT ACCEPT iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 --protocol tcp --destination-port 22 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT Stemmer det at med denne kodesnutten så åpnes alle porter, mens bare SSH er åpen inn ? Hvordan kan jeg da stenge de portene jeg ikke vil ha åpne? Og hvordan åpner jeg dem igjen senere? -- LaK Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg er ikke helt stø på iptables, men nå ser det ut til at kun ssh er åpen inngående, og alt er åpent utgående. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 kan du ikke bruke accept og deny-filene i /etc ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 hva mener du med: "Stemmer det at med denne kodesnutten så åpnes alle porter, mens bare SSH er åpen inn ?" alt er lukket inn unntatt ssh, som er åpen. det er vel det du ønsker? utover er alt åpent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå