indahla Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg vurderer å kjøpe en DVD-spiller som har både Scart og svhs-utgang. Hvilken bør jeg bruke? Jeg har en 100Hz tv med både svhs og scart (selvfølgelig) inngang. Stor forskjell på bildet? Hvis jeg bruker svhs må jeg vel ha egne kabler for lyden, ikke sant? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 jeg vet ikke helt. men egen kabel til lyden ja. men scart eller svhs aner jeg ikke. bruker selv svhs =) Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Dersom du har scart rgb component out så bruk det, ellers er svhs bedre. Bildekvaliteten denne typen kontakt fører til på min Pioneer DV-444 på en Sony 29" er utroolig bra! Men det krever en skikkelig scartkabel også da, ialle tilfelle en med alle kontaktene inntakt. Og man må selvsagt koble DVD-en rett på stereoanlegget :=) -- kan ikke ha ekstraledd vettu Lenke til kommentar
Akke Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Det finnes 2 forskjellige måter Scart kontakten er brukt på: 1. Valget mellom Composit og RGB. 2. Valget mellom Composit og S-Video Det mest vanlige er nr. 2, som betyr at så lenge du setter kilden OG TV'n i S-Video får du S-Video signalet gjennom scarten. Derfor blir spørsmålet det samme som forskjellen på smør og smør :smile: Men S-Video er helt klart bedre enn composit hvis det var/er spørsmålet. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Og RGB er bedre enn S-Video, ihvertfall i teorien, men dette kommer mye ann på kvaliteten på utstyret. Tipset til deg blir da: Kjøp en skikkelig god Scartkabel. Da slipper du, ganske riktig som du skrev, ekstra audiokabel. [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-04-19 16:53 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå