oeriksen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hei! Jeg har vannkjøling på CPU (AMD XP 2500+ Barton), North bridge/hovedkort (MSI K7N2 Delta-ILSR) og 3 harddisker (2 stk P-ATA @ 7200RPM og 1 stk S-ATA @ 7200). Kabinettet er forøvrig lydisolert med matter ifra Microplex. Jeg har følgende vannkjølingsutstyr: - Eheim 1048 - airplex EVO 240 - aquatube - twinplex til North bridge/hovedkort - AC vannblokk til socket A CPU - Homemade kjøling til 3 harddisker (2x kobberplate og rør) - 2 stk 120 vifter ("nedregulert") til radiatoren Har fulgt litt med på temperaturer og funnet ut følgende er ofte gjeldende: Romtemperatur: 25 grader Vanntemperatur: 32 grader CPU-temperatur: 50 grader SYS-temperatur: 47 grader Synes dere at disse temperaturene virker sånn noenlunde normale? Har fått oppnådd mine to høyeste mål sånn noenlunde, nemlig å bli kvitt støy og samtidig få bedre kjøling på harddiskene. Før kunne jeg ikke ta på noen av harddiskene uten å brenne meg , men nå er de bare lunka. Eneste jeg hører nå er støyen ifra strømforsyninga, men får se om jeg kan få vannkjølt den etterhvert... :-) Er litt skeptisk til akkurat det , men det er neste prosjekt... Lenke til kommentar
MrGame Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) så verdiene er altså idle? Min rig ved 25C og 41% luftfukt i rommet: cpu: xp 2500 barton @ 2200mhz, kjølt med dd rbx -- 39 grader idle nb: dd z-chip -- 34 grader idle vann: 26 grader Endret 28. juni 2004 av MrGame Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Kommentar til CPU-temp: Umiddelbart virker den svært høy, i forhold til vanntemp. Om du ikke har volta opp CPU´n noe voldsomt, så bør du klare 8-10grader lavere CPU-temp. Lenke til kommentar
oeriksen Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Hva tror dere er problemet med CPU temp? For dårlig kontakt mellom CPU og blokka? CPU er ikke overklokka eller noe sånt. 100% normal drift... Og temp. er ved idle, ja... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hva tror dere er problemet med CPU temp? For dårlig kontakt mellom CPU og blokka? CPU er ikke overklokka eller noe sånt. 100% normal drift... Og temp. er ved idle, ja... Hvis du tar av blokka skal du vel se om det er dårlig kontakt eller ikke. Om blokka ikke er tatt ned i CPU ser du mangle på Goop... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg har Asetek Waterchill cpu sett. Athlon XP2800+ ikke overklokka. Jeg ligger ca 15'c over romtemp på cpu når jeg har kjørt Folding at home i flere døgn. Da bruker jeg jo 100% av cpu hele tiden. Systemp ligger ca 10'c over romtemp under samme forhold. Her om dagen var det 28'c på rommet og cpu var på 42'c, Det høyeste det har vært siden før jul er litt førnøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå