Gå til innhold

Er 340W nok for dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bjorngb was just pulling your leg there..

hvilken oppløsning du kjører har ingen (praktisk?) betydning for strømforbruket. kanksje det er snakk om at skjermen bruker bitte-bitte-litt mer strøm.. men på chieftec 340w powersupplyer er det *ikke* uttak til skjerm -hvem hadde brukt den uansett? :wink:

men hadde det vært uttak til skjerm i powersupplyet så er den kontakten så godt som tatt rett fra 230V'en i veggen.. grunnen til at jeg mener at det faktisk har litt å si hvor mye skjermen trekker hvis man kobler den gjennom powersupplyet, er at det er en max limit der. jeg har et gammelt AT powersupply hvor det er uttak til skjerm, men det står stemplet MAX 115W. Hansolen min trekker 120W på det meste.. Men igjen, *hadde* det vært uttak til skjerm på sirtec (highpower) "chieftec" 340W powersupplyet ville den sikker kunne gitt nok..

tilbake til saken.. vanligvis er jo 340w nok, men du hadde ekstremt mange disker! det er det eneste som får meg til å tvile litt. er det ikke bare å prøve? du har kanskje alt liggende, ellers hadde du vel ikke ramsa det opp i siggen din! jeg ville prøvd..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 19:50, mFaFa skrev:

bjorngb was just pulling your leg there..

... men du hadde ekstremt mange disker! det er det eneste som får meg til å tvile litt. er det ikke bare å prøve? du har kanskje alt liggende, ellers hadde du vel ikke ramsa det opp i siggen din! jeg ville prøvd..

Jeg har 4 x 60 GB Western disker, 1 x Western 80GB, 1 x 160 GB Maxtor og 1 x Maxtor 60 GB disk uten problemer på en Chieftec strømforsyning. Har også brenner, dvd spiller og geforce 3.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dominizer:

Har selv 340Gb og det neste jeg kjøper blir nok en hd...Og nei, jeg har ikke problemer...

Kan ramse opp hva jeg kjører på 340w:

AMD TB 1400Mhz som trekker ca 65w

Asus A7V KT133a raid

3x256Mb Apacer Pc133 ram

2x100Gb WD 7200rpm 8Mb cache

1x120Gb WD 7200rpm

1x20Gb Fujitsu 5400rpm (backup)

2xcd-rw 20x og 40x

1xdvd

GF3

2x NIC

ISDN

SB Live

Mus og tastatur :razz:

Neonlys

Tre Papst kabinett vifter 80mm,92,mm og 120mm

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-05-04 03:37 ]

Lenke til kommentar

500Giga, jeg har en Terr og det er stadig ikke nok :smile:

Akkurat om MHz det der..

Btw - den har en 550w, men kan kjøre sammen med min bruksmaskin på en MAX 375W UPS - bare ikke begge starter (spinn-up) på likt.

En disk under normalt bruk (IBM/WB 7200 rpm) bruker bare 5-7w.

Lenke til kommentar

Det lukter LITT av skryte-mail det her :grin:

Men 340W skal vel egentlig være nok til det meste. Bare å prøve det. Er det for lite, så kjøper du bare en større strømforsyning, eller prøver å installere en ekstra (det er så vidt jeg vet praktisk mulig).

Lenke til kommentar

har ikke noe med spm å gjøre... Bare Brife litt..

Har 550W PSU i den ene burken her, og har 2x400W Redunant (Hotswappalble) i server-burken her og 420W spille burken ....

(alle bnurker er forøverig grusomt stabile :wink: )

Can't have too mutch Power man!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...