mobpedersen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg skal akkurat til å kjøpe en bil fra en person. Men jeg vil ikke ha bilen registrert i mitt navn, siden det er min første bil og jeg er ikke over 23 osv. For da blir forsikringen såpass stor, faktisk større enn bilens verdi selv. Men faren min kommer ikke hjem før om 2 uker, men personen må selge bilen kjappest, så han kan ikke vente så lenge. Så han foreslo den måten for meg å kjøpe bilen på: Min tremenning tester bilen ( han kan biler), og sier han at den var ok, kjøper jeg bilen. Bilen befinner seg forresten i en annen by. Men eieren vil ha bilen kjappest mulig vekk fra hans navn, så jeg skulle kommer dit å skrive under på vognkortet angående det nye eierskiftet, så gi han pengene, å så ha bilen stående der til min far kommer hjem, og da registrerer vi den på nytt. Eieren mente dette gikk uten å registrere den to ganger, men for meg høres det ut som 2 registreringer. Å min mor nektet å gå med på dette. Menne hvordan kan jeg få kjøpt bilen uten å registrere den i mitt navn og kan jeg vente med reg til faren min kommer hjem ? håper noen har vært i denne samme situasjonen og kan hjelpe meg, vennligst fortest mulig. mvh Mobpedersen Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 uten og si det for sikkert tror eg at vist en omregistrerer bilen før det er gått 3 mnder slepper en omregistreringsavgift. dette _bør_ du sjekke før du kjøper. Men bilen må jo ha forsikring vist du skal ha skilt på den, da må du sette den på deg selv i mellomtiden? Kan ikkje du sette den på din mor da? ett alternativ er jo og avskilte bilen og kjøre den på prøveskilt (150kr +/- pr dag) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Ja, du kan omregistrere den gratis. Innen 3 eller 6 mnd eller noe sånt. Iallfall MYE mer enn 2 uker! Men dette med forsikring er jo noe annet. Hvis den skal være forsikret på faren din, MÅ den være registrert på ham. Her er den enkle løsningen: Du kjøper bilen. Sett på prøveskilt (250 kr for en dag?) og kjør den hjem. Prøveskilt inneholder ansvarforsikring. La bilen stå til faren din kommer hjem. Omregistrer til ham gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå