Axelsel Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hva er best og mest stabilt av windows xp og windows 2000. Og hvilket av de to operativsystemene ville dere valgt? Lenke til kommentar
dessident Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Nå har jeg kjørt Windows XP i snart 1 måned ++ Jeg vil sterkt anbefale Windows 2000 . XP har begynt å bøgge deluuuuuuxe :smile: Plutselig begynner maskinen å bruke 100 % cpu usage, og på task manageren ser jeg det at explorer.exe memory usagen går fra 80 til 100 på 2 sekunder, og hopper opp og ned. Men, gui'et til Windows XP er fint å se på, finere enn 'standard' liksom. Kommer jo litt ann på hva slags maskin du skal legge inn Windows XP / 2000 på også da, hvis du tenker slik. En maskin med 400 mhz vil nok takle Windows 2000 bedre. Men, jeg anbefaler Windows 2000. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har du en nyere maskin på rette siden av GHz merket er XP Pro helt greit, Jeg har ikke brukt Home edition av XP bare Pro verjsonen. Har du ikke bruk for multimedia egenskapene i XP er 2000 ett like bra produkt. Det er fortsatt driver relaterte problemer til XP, Win2000 med SP2 og SR1 er minst like stablit som XP. Jeg bruker fortsatt Win2000, og kommer ikke til å oppgradere til XP før jeg må. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg kjøre win2k, men enste grunnen jeg kan tenke meg for å installere xp e at xp kan spille gamle spill som bare fungere i win95-98, det savner jeg i win2k, for jeg har lyst å spille xwing vs tie fighter, men fungere bare i win98 , et os jeg hater Så kommer vel snart ut sp3 til win2k, vet at dem driver og mekker på den for tida, men når hele versjonen kommer ut vet jeg ikke. Jeg anbefale win2k akkuart nå. Lenke til kommentar
Watpoae Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 W2k er vel påstått å være bedre/raskere på spill, selv om microsoft påstår at XP er gamernes OS. Alt gikk til helvete når jeg prøvde XP... Win2k er det beste OS'et jeg har vært borti, og jeg har prøv mye. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Det er ikke noe i veien for å bruke XP hvis du har maskin til det! Jeg vil påstå at XP er det beste operativsystemet(hvis du vil ha windows da, eller så er jo freeBSD et ok os) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Vel...ser vel WinXp som en grafisk oppdatert versjon av Win2k, hvis det går an å si det. Men WinXp har oxo en god del "N00b"-guider som kan være irriternde for enkelte, men det fixes lett med "spyware", eller.no. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Windows XP er en oppgradert versjon av Win2k. Bygger på samme kernel og alt. Windows XP har alt Win2k + raskere (bedre drivere og driver support) og mer bakoverkompatibelt. (Prøv å få win95/dos programmer til og funke i Win2k :wink:) Det er hvertfall mitt syn på det. Har brukt Windows XP i tre kvart år nå uten problemer overhodet. [ Denne Melding var redigert av: wizkid på 2002-04-20 19:34 ] Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg synes ikke dos programmer er et fnugg mer kompatibelt i xp enn i win2k. med compatiblity mode (ja, det finnes faktisk i win2k) så går det enten fint eller så går det ikke i det hele tatt. uansett. hvis du har 1ghz+ og 384mb ram så er winxp et helt greit alternativ. men på alt under så vil win2k føles betraktelig raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå