Gå til innhold

Skal kjøpe LCD skjerm, hvilken?

Johnx

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke skjermen mest til spill og surfing på nettet, skjermen skal være 17 tommer og skal koste 3000-4000 kr. Jeg har null peiling på LCD skjermer så jeg håper noen kan hjelpe meg med dette (det er så mye å sette seg inn i :dontgetit: )

Som sagt tildigere spiller bilde (grafikken på skjermen) stor rolle, utseende på skjermen bryr jeg meg ikke om. Tar den som er mest for pengene kort sagt.

Helst så billig som mulig, men det er vel bedre å legge i noen lapper istedet for å få en drit skjerm.

Scenen er deres :whistle: !

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan godt kjøpe deg en NEC 1760 NX. Dette er en TN basert skjerm som er uten tvil generalen på markedet inne 17" klassen hvis du spiller en del spill.

er du derimot ingen gamer er 173t et meget godt valg. Det samme er eizo l557.

Uansett hadde mitt personlige valg vært 1760 nx, og 100 forumbrukere har enstemmig sagt seg meget godt fornøyd med den skjermen :)

Lenke til kommentar

Marginene begynner vel allerede å bli ganske små i 17" markedet så et eventuelt stor prisfall vil i så fall komme fra produsentene, og jeg ser ingen grunn til at dette er i anmarsj. Det er tross alt ikke så lenge siden prisne ble "dumpet" sist

Lenke til kommentar
DVI er viktig, men går mn fra en halvråtten CRT vil en LCD på VGA fortsatt være et skritt i riktig retning. Vil du ha en LCD som yter bra med DVI er NEC 1760NX sansynligvis skjermen for deg

Enig. Har den selv og den anbefales!

En annen skjerm i prisklassen din er Iiyama E461-S som forøvrig er knall til spill.

Lenke til kommentar
Enig. Har den selv og den anbefales!

En annen skjerm i prisklassen din er Iiyama E461-S som forøvrig er knall til spill.

Link til E461-S?

Har ikke hørt om den, og finner den ikke på Iiyama sine hjemmesider.

Sikker på at det ikke er E431-S du mener?

Kan vere jeg som er blind, ønsker link.

Lenke til kommentar

En god ide kan jo være å lese Den store LCD testen Del 1 her på Hardware som tar for seg 17 tommers lcd skjermer. :)

Det gjorde jeg og endte da også opp med å kjøpe "testvinneren" Samsung 173t som Øyvind dahle nevte lenger opp her.

Jeg spiller endel spill og den fungerer helt utmerket til det. Samtidig var den billigere en nec'en og ganske mye mer elegant. På andre områder skulle den vel være bedre en nec sin. Dette har jo ikke jeg fått testet, men kan konkludere at bildet er strålende :yes:

(DVI inngang er det selvsagt og kabel til både DVI og vga følger med). Kjøpte min fra itbutikken.no fordi det var billigst (følg prisguiden på bunnen av omtalene i lcd testguiden jeg lenket til). Utmerket service og hadde den iløpet av 4 dager.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...