Jakob Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Skal kjøpe meg Gainward GF4 Ti4200 128 mb skjerkortet, og jeg har noenb spørsmål: Hvor mye kan dette overklokkes(ca) før grafikken blir korrupt?? Standard 250/444 mhz.(håper på Ti4600 hastigheter) Kan man svi av kortet før grafikken blir dårlig(overklokking)?? Hvor mye dyrere er Gainward korta i forhold til billig-kort som CreATIve??(egentlig blir spørsmålet "Hvor mye vil kortet koste") hva står ns for?? (har noe med minnet å gjøre) På forhånd takk, Jakob Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 Ingen som vet?? Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-19 15:43, Jakob skrev:Skal kjøpe meg Gainward GF4 Ti4200 128 mb skjerkortet, og jeg har noenb spørsmål:Hvor mye kan dette overklokkes(ca) før grafikken blir korrupt?? Standard 250/444 mhz.(håper på Ti4600 hastigheter)Kan man svi av kortet før grafikken blir dårlig(overklokking)??Hvor mye dyrere er Gainward korta i forhold til billig-kort som CreATIve??(egentlig blir spørsmålet "Hvor mye vil kortet koste")hva står ns for?? (har noe med minnet å gjøre)På forhånd takk,Jakob ns = nanosekund. Om du deler 1000 på antall ns får du MHz som chippen tåler (testet til eller noe slikt.) 4ns = 250MHz, eller 500Mhz med DDR. Typisk kan en vel overklokke alt fra 2-3% til 10-20%, alt etter hvor god kvalitet det er på chipen du har fått. Prøv med 5mhz i gangen, til maskinen henger eller bildet messer, texturer som flytter seg/vibrer/skifter farge etc. etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå