muffe Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har et script som skal oppdatere en fil (regattas.csv). Scriptet oppdaterer den fint på "development-serveren" som jeg bruker når jeg skriver kode, men det vil ikke virke når jeg laster det over på webhotellet. Begge systemene er windows systemer, men min server kjører apache, mens webhotellets kjører IIS. Jeg mistenker at dette har noe å gjøre med filrettigheter, og ikke en feil i scriptet (det virker jo på min server). Derfor har jeg ikke lagt med scriptet, kun feilmeldingen: Warning: fopen("E:/inetpub/wwwroot/grimstad.seilforening/DBroot/regattas.csv", "ab") - Permission denied in E:\inetpub\wwwroot\grimstad.seilforening\Admin\includes\regattas.php on line 75 Det er jo masse andre feil også, men det er jo "følgefeil", som vil forsvinne når den første løses. Noen idé om hva dette kan være (og ikke minst hvordan det kan løses)? På forhånd takk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 i ftp-klienten din må du endre rettighetene til filen du skal oppdatere.... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Nærmere bestemt, prøv å CHMOD'e filen det gjelder til f.eks 646 eller 777. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Støtter windows den typen rettigheter til filer? Tror egentlig ikke det, har aldri fått til chmod før på windows ihvertfall :/ Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg har prøvd å chmodde filen/mappen, men får beskjed tilbake: "Command not understood"... Hadde det vært linux hadde det vært mye enklere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Men det finnes noe filrettigheter i windows og.. gå inn på serveren (hvis det er din, da) og høyreklikk filene, velg egenskaper og Filrettigheter eller noe sånt... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 CHMOD finnes ikke for windows, du må inn på egenskapene som det blir sagt her ja.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Joda, hostmaster fixet problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå