svingstang Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hvilken spenning er ansett som en "sikker" maksimal spenning på V_Core på en ADM XP 2800+ Barton?? AMD sier 1.65 + 0.05, men hva er "vanlig" i overklokkings-forumet??? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Bør vel gå greit med 1,8-1,85v, så sant du klarer å kjøle prosessoren tilstrekkelig... Høyere volt, gir høyere varme. Noe over 60 grader, på full load, ville vært grensen for meg ,tror jeg... Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Temperaturen er viktigere enn spenninga.. Over 60 grader begynner å bli litt småskummelt. Holder du den nede på rundt 40-50, kan du lett kjøre spenninga på 2,0v. AMD-prosessorene er langt mer tolerante enn pentium4.. NF7-kortene lar deg sette spenninga til hele 2,3v. Dette er nok litt i overkant av hva som er trygt, men jeg har selv kjørt på 2,2v uten noen problemer. 2,0v skulle imidlertid være rimelig trygt bare kjølinga er tilstrekkelig. Men husk; all overklokking er potensielt skadelig for komponentene! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg kjørte min barton xp2800+ på 2.0v i 5 minutter, så smeltet en chip på hovedkortet. Hovedkortet ble defekt, prosessor tok ikke skade av det. Hadde kjørt rundt 1.9-1.95 Vcore i over 1 time før det. Historien står i en av mine andre poster om du er veldig nyskjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå