pojo Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 wow skjekk denne hele 30'' med 2560x1600 pixler http://www.apple.com/displays/ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det eer vel det me kaller ein virkeleg voksen skjerm. Hadde vore artig å testa den. mvh JanEirik Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Likte de nye skjermene veldig godt, jeg. Spesielt tilte-mulighetene nå, og 2 firewire og 2 usb 2 2.0 tilkoplingene. Bare synd at ikke prisene som var gjettet på forhånd slo til. Ellers så kulle jeg veldig gjerne hatt en 30" på pulten min. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Likte de nye skjermene veldig godt, jeg. Spesielt tilte-mulighetene nå, og 2 firewire og 2 usb 2 2.0 tilkoplingene. Bare synd at ikke prisene som var gjettet på forhånd slo til. Ellers så kulle jeg veldig gjerne hatt en 30" på pulten min. Hvis jeg vinner i lotto, eller en penge premie over 1mill så blir det G5 dual 2.5Ghz og 2x 30" Det hadde vært noe det 8mill pixler å se på er ikke lite Lenke til kommentar
toretors Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Er ikke mulig å ha 2x 30" koblet til en powermac. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 toretors: leste du artikkelen eller? står klart og tydelig der at man kan kjøre to 30" skjermer på en powermac... fete skjermer!!! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) toretors: leste du artikkelen eller? står klart og tydelig der at man kan kjøre to 30" skjermer på en powermac... fete skjermer!!! Jeg stusser litt på dette også. Med det derre himalaya()-kortet til nvidia (med to DVI-utganger - dual link) kan man kjøre en 30"( :dribble:) skjerm i maks oppløsning. Så for å få tox30"(2x :dribble:) skjermer i maks oppløsning må man vel ha to grafikkort? It is the first card available to support the DVI standard dual link digital signal specification from the two DVI ports it features. This capability is required to drive the new 30-inch LCD, high resolution Apple Cinema HD display. The combination of a GeForce 6800 Ultra with a dual processor Power Mac G5 driving two 30-inch Apple Cinema HD Displays is the definitive tool for the creative professional. Altså, litt merkelig. Om man trenger to DVI-porter til å kjøre en skjerm, hvordan kan man kjøre to skjermer med samme kort (med mindre man går ned på oppløsningen)? Apple drar en spansk en i reklamen? Ellers; det uunngåelige spørsmålet: Hvordan oppleves Ut2004 på den skjermen der? Endret 29. juni 2004 av ibrotha Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Er ikke mulig å ha 2x 30" koblet til en powermac. Jo det er mulig, du har tydelig vis ikke sett streamingen av WWDC, det har jeg. 6800Ultra er et kort med dual DVI. Og i hver DVI port er det dual signal. For å ha ha dual 30" så må du ha en DVI kabel som deler seg i 2. Endret 29. juni 2004 av Macfan Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jo det er mulig, du har tydelig vis ikke sett streamingen av WWDC, det har jeg. 6800Ultra er et kort med dual DVI. Og i hver DVI port er det dual signal. For å ha ha dual 30" så må du ha en DVI kabel som deler seg i 2. Aha... Dual Dual DVI.... Jeg trekker tilbake det jeg sa Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jo det er mulig, du har tydelig vis ikke sett streamingen av WWDC, det har jeg. 6800Ultra er et kort med dual DVI. Og i hver DVI port er det dual signal. For å ha ha dual 30" så må du ha en DVI kabel som deler seg i 2. Aha... Dual Dual DVI.... Jeg trekker tilbake det jeg sa Det skal ikke være lett Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 du trenger bare å koble til en dvi kontakt, men denne må støtte dual signalføring Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 du trenger bare å koble til en dvi kontakt, men denne må støtte dual signalføring stemmer det, jeg ble totalt forvirret, det er ikke enkelt dette Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bruke litt mindre penger i ferien enn planlagt, så blir det en 30" til skolestart om den kommer ut til da. Uansett så gleder jeg meg som en unge... Måtte bare dele det. Det blir ikke to, men en holder vel en liten stund til... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bruke litt mindre penger i ferien enn planlagt, så blir det en 30" til skolestart om den kommer ut til da. Uansett så gleder jeg meg som en unge... Måtte bare dele det. Det blir ikke to, men en holder vel en liten stund til... HAHA bruke litt mindre????? Litt er altså gode 30k? Hvis det er litt da har du er syk økonomi. Og du må kjøpe 6800Ultra om også koster flesk. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 HAHA bruke litt mindre????? Litt er altså gode 30k? Hvis det er litt da har du er syk økonomi. Og du må kjøpe 6800Ultra om også koster flesk. Vel, om jeg dropper en ferie, til Portugal, og "bare" drar til Egypt, London og Bornholm, så burde det gå bra Og at jeg må kjøpe 6800Ultra gjør jo ikke så mye, skader aldri med et litt bedre grafikkort. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Leste at 30" ikke funker på PC... er dette fordi det ikke finnes dual-dual-dvi kort til PC eller er det en annen lur grunn? Om jeg har forstått dette riktig så trenger jo en 30" apple skjerm EN dual-dvi port, og det har vel de fleste nyere high end grafikk kort? For er det mulig å bruke en 30" på PC så har jeg fått meg noe nytt å spare til tror jeg Hadde sett så vakker ut vedsiden av Shuttle'n min Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Leste at 30" ikke funker på PC... er dette fordi det ikke finnes dual-dual-dvi kort til PC eller er det en annen lur grunn? Om jeg har forstått dette riktig så trenger jo en 30" apple skjerm EN dual-dvi port, og det har vel de fleste nyere high end grafikk kort? For er det mulig å bruke en 30" på PC så har jeg fått meg noe nytt å spare til tror jeg Hadde sett så vakker ut vedsiden av Shuttle'n min I følge Apple har kun 20" og 23" støtte for Windows... 30" krever G5 Power Mac G5 med NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL-grafikkort (kan kjøpes ferdig installert ved bestilling av nye Power Mac G5-maskiner og som ekstrautstyr for kunder som allerede har en Power Mac G5-maskin) Mac er også en PC forøvrig... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Sant, mac er jo PC... men jeg stusset litt over at de ikke forklarte hvorfor 30"eren ikke fungerte på x86 maskiner (se, skrev ikke PC;)). Er det fordi det ikke finnes grafikk kort som er i stand til å drive skjermen, og i så tilfelle er dette da bare snakk om tid? Tar en stund å spare sammen såpass med penger så noe hastverk har jeg jo ikke! Blir vel mer realistisk en 23" uansett men er lov å drømme... edit: Mac omtaler selv konkurrentene som "PC" så det er vel blitt så og si godtatt at mac er mac og pc er pc... Endret 13. juli 2004 av benjamin84 Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Kikka på en 30" for litt siden på jobben. Skjermen er bare helt genial - hundre ganger mer imponerende når du faktisk står ved siden av den. Vi har ikke fått 6800 Ultra kortet enda så jeg kan ikke si så mye om billedkvaliteten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå