Tr1llobite Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Jeg lager et lite program som skal finne verdien av noe i minnet. Programmet er bare en liten test for å lære meg å gjøre nettop det, så derfor vil jeg anta at verdien er av typen int. Koden min er slik: int i = (int) *(addr); Jeg så noe liknende i Delphi forumet, der noen kom med et C eksempel: int poeng = (int) *(0x492DB0); Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse min kode slik at den funker? EDIT: leif... Endret 28. juni 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
saboi Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 int* i = reinterpret_cast<int*>(0xbadbeef); Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Nå dukket det opp et nytt problem: itoa(i, szResult, 10); Kan ikke konvertere fra int* til int... EDIT: Løst: itoa(*i, szResult, 10); EDIT2: Skriveleif (*i) Endret 28. juni 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ja jeg fikk det til rett etter jeg postet, men grunnet noen snåle greier men linja vår, fikk jeg ikke editet (jeg ble disconnected)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå