Gå til innhold

Bruke pcen som dekoder

Anbefalte innlegg

Har nå bestillt canal plus og fått tilsendt dekoder fra canal digital. Problemet er at vi har to tver i huset, og bare fått en dekoder, så mitt spørsmål er om det er en mulighet for å gjøre pcen om til en dekoder slik at det er mulighet for å se alle kanalene vi betaler for på begge tvene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå bestillt canal plus og fått tilsendt dekoder fra canal digital. Problemet er at vi har to tver i huset, og bare fått en dekoder, så mitt spørsmål er om det er en mulighet for å gjøre pcen om til en dekoder slik at det er mulighet for å se alle kanalene vi betaler for på begge tvene?

det er fullt mulig... bare bruk en "plugg" som splitter kabelen.. det fåes kjøpt på de fleste steder som har diverse ledninger og lignende....

Lenke til kommentar
det er fullt mulig... bare bruk en "plugg" som splitter kabelen.. det fåes kjøpt på de fleste steder som har diverse ledninger og lignende....

Signalet må jo splittes før dekoderen, eller må jo alle se det samme på tv, og da er jo hele vitsen borte.

Så det jeg trenger er ett program som kan emulere en dekoder på pcen slik at vi kan se forskjellige kanaler.

Lenke til kommentar
Signalet må jo splittes før dekoderen, eller må jo alle se det samme på tv, og da er jo hele vitsen borte.

Så det jeg trenger er ett program som kan emulere en dekoder på pcen slik at vi kan se forskjellige kanaler.

sorry... tenkte litt feil... tenkte på at du hadde kabel.. og da blir det hele litt enklere

Lenke til kommentar

Du kan ikkje splitte parabol anetnne signalet som på ei vanlig antenne.

Det er fordi parabolen sender strøm ut til lnb hodet.

DVB kort går fint ann og bruke.

www.progdvb.com og SkyStar 2 er ein fin kombinasjon. PM for meir info.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Parabol er no dritt å dele til flere TV'er, må ha 2 tunere, 2 sett med kort som skal i tuneren (mange velger piratkort i den ene og det skjønner jeg godt) Du må ha 2 abonemanger for å få 2 kort. For å få signal til begge tunerene trenger du twin LNB hoder på antennen osv osv osv :thumbdown:

Har du muligheten til det så få kabel isteden, tror det skal gå ann å få inn TV1000 og sånnt hvis du har en eller annen boks? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...