Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 1. Dere har kontakt med hverandre via ping? 2. Hvis ikke er det nok noe med tillatelser og deling. Jeg regner med at dere har aktivert fildeling... 1. Går ikke å pinge nei! 2. Hvor gjør man d= Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på: network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network" Jeg finner min egen PC på nettverket! "sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"" Hvor? Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) ops dobbel post, ustabilt forum for tiden Endret 28. juni 2004 av Grokster Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på: network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network" Det går ikke å pinge jeg kommer inn på min egen maskin (\\fuzzy) Passordet er fjernet og gjestekonto aktivert men går ikke "sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network" Hvor? Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 gå inn på command prompt ..skriv ping fuzzy feks og se om du finner den andre maskin der!!! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg sa just "Det går ikke å pinge"!!! Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 har akkurat samme problemet. denne tråden skal jeg følge med på Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 har akkurat samme problemet. denne tråden skal jeg følge med på Kommer det samme error og kan ikke pinge men finner maskinen og kan ikke komme inn på den? Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 har ikke forsøkt å pinge. kan se den andre maskinen, men kommer ikke inn på den. får akkurat samme feilmelding som du hadde "print screenet" lenger oppe. har forresten 3com router jeg og. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 merkelig ,hvis du ikke kan pinge ..så skal du vel heller ikke finne maskinen...?? Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) merkelig ,hvis du ikke kan pinge ..så skal du vel heller ikke finne maskinen...?? har ikke forsøkt å pinge om den var rettet til meg da. Endret 28. juni 2004 av capy Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jo jeg kan det Vi spilte CS ista, men jeg kan ikke komme inn på maskienen hans! Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på: network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network" Det går ikke å pinge jeg kommer inn på min egen maskin (\\fuzzy) Passordet er fjernet og gjestekonto aktivert men går ikke "sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network" Hvor? under start - settings - network connections - "din oppkobling" høyreklikk på denne så får du opp "properties" her kan du se hvilke tjenester du bruker blant annet tcp/ip og da forhåpentligvis ikke Client for ms network En annen ting som jeg nevnte tror ikke du kan ha et blankt passord, så hvis du har det, forandre passordet ditt og restart men som sagt hvis du "ser" deg selv under workgroup så er det ikke noe galt med din maskin, da er det den andre som er satt opp feil Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Mener at jeg hadde det samme problemet en gang. Og hvis jeg ikke tar feil så var det brannmuren i WinXP som stoppet meg da. Helt sikker på at den er deaktivert?? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hvor/Hvordan deaktiverer jeg den? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Kontrollpanel -> Koble til -> Høyereklikk på internett tilkoblingen og velg egenskaper -> Avansert -> Fjern haken.. Tror det er slik. Sitter på jobb uten å få sjekket om dette er riktig, men noen andre kan sikkert bekrefte/avkrefte?? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg har internett gjennom router, derfor har jeg ikke en sånn en plass... (BTW: Kontrollpanel -> Koble til <-- bæsja på leggen?) Finnes ikke en slik kobling Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Da må noen andre trå til. For det er sikkert brannmuren i WinXP som sperrer. Hva heter den menyen i Kontrollpanel da? Kanskje det er Tilkobling? Husker ikke helt jeg.... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Er dette riktig? Kontrolpanel > Alternativer for internett > og så? Endret 28. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja, men som jeg skrev er jeg på jobb. Og der er hele Kontrollpanelet skjult for oss vanlige brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå