Gå til innhold

grasklipper på vegen

mutamata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge det jeg visste må man være 18 for å kjøre motoriserte gressklippere (av den typen man sitter på) dvs at du ikke kan bruke den i det hele tatt

Kan se ut som jeg tar feil i og med at ingen andre har nevnt det :)

Om du blir tatt så er det værste som skjer at du får utsatt lappen en stund, men dette har jo uansett ikke noe å si siden du ikke kan ta lappen på 2 år

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

har kjørt mange ganger på fortauet i et tettstrøk, gikk greit til en gammel dame fant ut at henne skulle ringe politiet...

politiet var ikke så veldig greie mot meg og kjefta som barra det!! var ni år og blei jo litt sånn småredd... fikk såvit måke gårsplassen av dem... :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Tror de aller fleste politifolk er greie nok til å skjønne problemet hvis du skulle bli stoppet. Da kan jo tross alt ikke bære saken.

Tjaaa... vil du teste? Finn en gressklipper du kan kjøre, og før du setter igang så drikker du såvidt litt alkohol så du såvidt passerer 0,2 promillegrensa. Det du deretter gjør er å kjøreforbi en politikontroll. Blir du vinket inn og de tar en alkoholkontroll så får du en bot, og da er det samme om det er 0,2promille eller høyere, for bot blir det samma f__. Kalles faktisk fyllekjøring selv om det bare er snakk om en stakkars liten gressklipper som knap går fremover. Det var faktisk en som ble tatt for det her og han skulle bare kjøre gressklipperen fra naboen og til seg selv. Så politiet driter ikke akkurat i sakene skal jeg si det ;)

Det der skjedde utenfor Elverum.

Er en annen sak som ligner litt og det var en som ble tatt for fyllekjøring på goped (sparkesykkel m/motor). Det her foregikk i en gågate av alle ting.

Nå er det dog snakk om fyllekjøring, men finnes det regler for gressklippere, noe det gjør siden det går under motorisert fartøy, så er det dumt å bryte de reglene for boten kommer samme om du er klar over det eller ikke.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Joda, jeg har en Go-Ped - ikke noen sånn falsk etterligning som smaker æsj :p Jeg har en trimma Go-Ped GSR25 og den går i litt over 50 km/t, og GSR25 er ikke noen av de beste Go-Ped'ene - tvert imot den er en slags økologisk versjon som bruker mindre bensin, forurenser mindre og som bråker mindre :p Uansett så bruker jeg den ikke i Trafikken, men mest sånn offroad :):p og den ER rå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man blir tatt for fyllekjøring for å sitte i passasjersete, om man drar opp håndbrekket mens man er rusa..

Trenger ikke dra i brekket! I en by ved her jeg bor ble en før tatt for fyllekjøring da han sov ut litt av rusen i passasjersetet på bilen (på en parkeringsplass). Grunnen til at satt seg inn i bilen var at det var vinter og svinekaldt ute.

Lenke til kommentar
Er man beruset så er det uloveligå sitte i førersetet, eller passasjersetet forran. Men bare dersom motoren er i gang.

Så hvis man er full og blir kjørt til byen av en kompis, så må man sitte bak?

Rart at ikke yrkessjåfører vet dette da (taxier har ofte 4 fulle passasjerer i en 5-seters bil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...