Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC++ og D-Link router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og sett den til passive....hvis du ikke har gjort det ennå....

:realmad:

Når skal folk slutte å benytte seg av den enkleste løsningen ved enhver anledning? Active mode er totalt overlegen passive. Passive er der kun for nødstilfeller eller personer som ikke får ting til.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Når skal folk slutte å benytte seg av den enkleste løsningen ved enhver anledning? Active mode er totalt overlegen passive. Passive er der kun for nødstilfeller eller personer som ikke får ting til.

Helt riktig. Det er jo en enkel sak å sette den til passive mode, men det suger jo iforhold.

Lurt egentlig på hva jeg må gjøre med routeren for å få active mode opp å gå. Bruker en no-ip konto til vanlig for å slippe å skrive ip'en manuelt hver gang. Men nå virker det som om det er routeren som blokker

Lenke til kommentar

Angåange Passive vs Active så har eg brukt passive lenge nå, og det funker fint. Finner alt eg treng og får god fart, men Active er å foretrekke ja.

Eit lite spørsmål når først tråden er her.

Eg har 2 ruterer, den eine er ein D-Link og den andre Linksys (WLAN).

Kablingen går sånn:

Modem->D-Link Uplink->Linksys Uplink->Maskin (ved ein port på ruteren, ikkje trådlaust).

Må eg konfigurere begge ruterene? Eg antar at eg må det sidan signalet går gjennom begge, men eg får ikkje konfigurert D-Linken på maskina, eg må koble meg direkte til den først.

Men altså, må eg konfigurere begge ruterene for DC++? Og er det i heile tatt mulig?

Lenke til kommentar
Må eg konfigurere begge ruterene? Eg antar at eg må det sidan signalet går gjennom begge, men eg får ikkje konfigurert D-Linken på maskina, eg må koble meg direkte til den først.

Men altså, må eg konfigurere begge ruterene for DC++? Og er det i heile tatt mulig?

Ja, du må konfigurere begge. Når du konfigurerer D-link'en kan du bare skifte ip på den så du slipper å koble om for å konfigurere den.

Lenke til kommentar

Enkleste løsningen?

Noen ganger er det den eneste. Og ja, da velger jeg det fremfor å sitte der uten noe som helst ok?

Jeg leste litt dårlig i første posten, men du trenger ikke hisse deg opp over hva andre folk gjør. Hvis du mener det er enkelt, så gjør det på din måte. Ikke lek martyr.

Lenke til kommentar

Jeg martyr? Tror du misforsto litt her, jeg er langt ifra noen martyr. Bare synd at folk blir anbefalt å bruke passive. For som vi alle vet kan ikke folk i passive laste ned fra hverandre...

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Hit og legg inn dette

IP finner du ut ved å: Start->kjør->cmd->ipconfig

Port velger du i dc:Fil-preferences

Skriv inn ip-en du får her i ip feltet i DC++

Done(forhåpentligvis) Your Active.

Den "private ip", er det router (192.168.0.1), pc1 med DC++ (.145) eller pc2 som jeg konfigurer med (.165), som skal stå der ?

Porten i DC skal stå på 90? ikke blankt (default random) som den har stått før?

IP forandres jo ennå, så kan jeg, i DC bruke no-ip adressen forsatt??

Lenke til kommentar
Hit og legg inn dette

IP finner du ut ved å: Start->kjør->cmd->ipconfig

Port velger du i dc:Fil-preferences

Skriv inn ip-en du får her i ip feltet i DC++

Done(forhåpentligvis) Your Active.

Den "private ip", er det router (192.168.0.1), pc1 med DC++ (.145) eller pc2 som jeg konfigurer med (.165), som skal stå der ?

Porten i DC skal stå på 90? ikke blankt (default random) som den har stått før?

IP forandres jo ennå, så kan jeg, i DC bruke no-ip adressen forsatt??

Du må lage en sånn konfig for hver pc du skal bruke med dc. Da må du ha forsljellig port på public.

Lenke til kommentar

Det går ikke å sette internetten rett i en av 1-4 portene hvertfall.

Får den ikke til å gå aktiv uasett hva jeg gjør. Går det ikke ann å skru av den j*vla brannmuren helt??

DC maskinen har jo klart seg i mange år uten... Den har jo NIS instalert og det er mer enn godt nok.

EDIT: Leiferen...

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...