pronoob Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 det beste kortet til CS er GF 4 Ti4200 Klarer det 100fps med aa og af på? Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 faen skal du med aa og af i CS!? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 det beste kortet til CS er GF 4 Ti4200 Beste er det nok ikke, men bra til CS er det Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det produseres ikke lengre men et Gf 4 mx 420 er ca. det samme kortet. Har det i den ene pc'en, 100 fps dønn stabilt... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Har det i den ene pc'en, 100 fps dønn stabilt... 100fps dønn stabilt med cs 1.6 i smoke og med en god del fiender på skjermen? Har vanskelig for å tro på det. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 100fps dønn stabilt med cs 1.6 i smoke og med en god del fiender på skjermen? Har vanskelig for å tro på det. Jau...er klokket endel... Men får tro hva du vil Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 jah er enig med fixuz. det er veldig viktig å velge rett kort når man skal spille et spill fra 1998. (og mange år før det om enn regner med at grafikkmotoren er en omskrevet verison av quake 1 (eller var det 2!!!) erlig talt. noen av de inbitte cs fans merker sikkert forskjell på 55 og 70 fps men i URGAMLE spill som cs osv er det spill koden, båndbredden mellom cpu og grafikkort og dvs andre ting som gjør at enn ikke oppnår 500000 frames. øyet kan ikke registere mer enn 25 "frames" i sekudet uansett. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ett gammelt Geforce 2 mx holder helt fint til CS, det er jo basert på en 7 år gammel motor. over 8 år for å være nøyaktig ^^ Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 bruker jo gf4 i cpl som kommer Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 100fps dønn stabilt med cs 1.6 i smoke og med en god del fiender på skjermen? Har vanskelig for å tro på det. Jau...er klokket endel... Men får tro hva du vil Mitt går jo rett ned til 50fps når jeg treffer på en smoke, har også klokket endel. (300/500) Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Mitt går jo rett ned til 50fps når jeg treffer på en smoke, har også klokket endel. (300/500) Kommer vell ann på åssen instillinger du har osv, å hardware.. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Kommer vell ann på åssen instillinger du har osv, å hardware.. Jo, greit nok. Får vel bare tro deg når du sier det. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) øyet kan ikke registere mer enn 25 "frames" i sekudet uansett. Ja dette kan du Neida men du er nok lit på jordet. Tror du tenker på at det krever 24 frames i sekundet, for å flytende FILM. Men det betyr absolutt ikke at øye ikke kan oppfatte mer. Les HER så tror jeg du lærer noe idag og! Og viss du vill ha en enda bedre (mye lengre) denne. Men ontopic, jeg ville ha gått for et X800 pro@ xt:D eller et Gfoce 6800 GT jeg. Kjører nok cs fett + det som måtte komme en stund. Endret 1. juli 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Spillte CS for en god stund siden.. må vel ha vært cs.. eh... ja whatever. Duron 1000mhz med blodtrimmet gf2mx -> lav fps i smoke og på f.eks aztec. Hadde en kompis med Thunderbird 900 og gf2ti han hadde ok fps på aztec, men var nok ikke så smooth med smoke, men ihvertfall 30fps+ Tipper man ihvertfall må opp i gf4ti for å få det rimelig jevnt over 60-70fps i smoke. Det er en kjent sak at cs er mye vanskeligere å få til å gå bra med ati kort enn nvidia kort. Bare se rundt i forumer og det er MYE flere folk som klager på ati kortene. - Dette kan ha blitt bedre de 2 siste årene... men.. som noen sa, det er jo (nesten) samme crappy engine Det er også verdt å merke seg at det går an å få ati kortene til å yte som de skal, det er/var bare mer plunder. Dere som sier dere må ha 100 fps i cs, har dere tenkt over at skjermen må takle det også? Vanlige 19" crt skjermer klarer 100 hz(fps) i opptil 1152x864, hvis dere ikke setter windows til å kjøre 100 hz, så kjører den gjerne samme som desktop'n - gjerne 85hz (max 85fps), eller så bruker den en default, gjerne 60hz (max 60 fps) eller 75hz (max 75 fps) LCD skjermer med 25ms klarer 40 fps LCD skjermer med 16ms klarer 62,5 fps LCD skjermer med 12ms klarer 83,3 fps Det er jo lite interessant at skjermkortet klarer å lage 100 fps hvis skjermen bare klarer å vise 40 av dem... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Dere som sier dere må ha 100 fps i cs, har dere tenkt over at skjermen må takle det også? Vanlige 19" crt skjermer klarer 100 hz(fps) i opptil 1152x864, hvis dere ikke setter windows til å kjøre 100 hz, så kjører den gjerne samme som desktop'n - gjerne 85hz (max 85fps), eller så bruker den en default, gjerne 60hz (max 60 fps) eller 75hz (max 75 fps) Av med vsync da Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Av med vsync da Nå har du ikke fått med deg poenget mitt. Kan dra et litt ekstremt eksempel for å få deg til å forstå hva jeg mener. La oss si at du har en skjerm som kan vise 1 bilde i sekundet. Skjermkortet ditt klarer å lage 100 bilder per sekund (fps). Hvis du har vsync på vil du se 1 bilde per sekund, dvs at du har 1 fps, hvis du har vsync av vil du se 1 bilde per sekund. Det vil se like jævelig hakkete ut samme hva du gjør. Det er mulig at du med vsync på vil ha en forsinkelse på 1 sekund, men det er ikke poenget. (dessuten rendrer maskinen videre i et annet buffer mens den venter og i såfall så har det ikke noe å si om man kjører vsync på eller av) Poenget er at du vil aldri få sett et høyere antall bilder per sekund enn det laveste av: Antall bilder skjermen klarer å vise per sekund og Antall bilder skjermkortet klarer å lage per sekund. Eksempel: Skjerm med 100 hz Skjermkort som klarer å lage 90 fps Resultat: du vil få sett 90 forskjellige bilder i løpet av 1 sekund. Eksempel: Skjerm med 40 hz Skjermkort som klarer å lage 110 fps Resultat du vil få sett 40 forskjellige bilder i løpet av 1 sekund [RelativtSubjektivt] For å få et klart bilde når du snur deg kjappt rundt er opp i mot 100 fps å foretrekke, da blir forskjellen mellom hvert bilde såpass liten at øyet oppfatter det som bevegelse. Hvis du har 30 fps når du snur deg fort rundt vil det være så stor forskjell på bildene at øyet kan ha vanskligheter med å oppfatte det som bevegelse, og tolker det heller som et slideshow... [/RelativtSubjektivt] Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 1: GeForce4 Ti serien er best til cs! Ti4200 er best! Det kan blodtrimmes og da kan du hive så mange smoke-grenades du vil! Ti4600 kan ikke klokkes like mye (dvs ikke like god ytelse). 2: Skal du ha AA og AF bør du gå for et FX 5700/5900/5950. 3: Ikke finn på å kjøpe ATI hvis du skal spille cs. Da blir 100fps blir et sjeldent syn. Dessuten ser bilde mye fælere ut med ATI. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 1: GeForce4 Ti serien er best til cs! Ti4200 er best! Det kan blodtrimmes og da kan du hive så mange smoke-grenades du vil! Ti4600 kan ikke klokkes like mye (dvs ikke like god ytelse). 2: Skal du ha AA og AF bør du gå for et FX 5700/5900/5950. 3: Ikke finn på å kjøpe ATI hvis du skal spille cs. Da blir 100fps blir et sjeldent syn. Dessuten ser bilde mye fælere ut med ATI. Dumt utsagn fra en dum forumbruker? Det er ikke sant, kjører fint 100fps med 9800pro kortet mitt, og det er like bra uansett. Og at bilde er dårligere, altså dvs merkbart dårligere, er bare tull. Men skal innrømme at nVidia er nok noe bedre til CS enn ATi, grunnet at CS er OpenGL basert... Og nVidia har alltid vært bedre på OpenGL, frem til nå ca? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 1: GeForce4 Ti serien er best til cs! Ti4200 er best! Det kan blodtrimmes og da kan du hive så mange smoke-grenades du vil! Ti4600 kan ikke klokkes like mye (dvs ikke like god ytelse). 2: Skal du ha AA og AF bør du gå for et FX 5700/5900/5950. 3: Ikke finn på å kjøpe ATI hvis du skal spille cs. Da blir 100fps blir et sjeldent syn. Dessuten ser bilde mye fælere ut med ATI. Dumt utsagn fra en dum forumbruker? Det er ikke sant, kjører fint 100fps med 9800pro kortet mitt, og det er like bra uansett. Og at bilde er dårligere, altså dvs merkbart dårligere, er bare tull. Men skal innrømme at nVidia er nok noe bedre til CS enn ATi, grunnet at CS er OpenGL basert... Og nVidia har alltid vært bedre på OpenGL, frem til nå ca? Jeg overdrev en smule, men GeForce4 Ti-serien er best til CS uten AA og AF. Skal man bruke det bør man satse på FX-serien, NV40&co. ATI er plaget med fps drop. Det er grusomt irriterende selv om du ellers har stabil fps. Det var en av grunnene til at jeg byttet ut mitt 9800np med et FX5700Ultra. Er jeg en dum forumbruker? Hvem er det som har ATI av meg og deg? Du ja! Helt riktig! (se min signatur) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå