Gå til innhold

Lurer på vilket skjerm kort som er best til CS?

FiXuZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jo jeg har et gammalt dritt kort som er 64mb men har lyst på dette

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301009&s=sc

Hallo?!? Hører jeg "skyte spurv med kanon"? :whistle:

Nope! Det er å bruke nuke på reiret med spurven oppi

Edit: BTT (back to topic)

Mitt geforce 2mx/400 kjørte half-life meget behagelig, (32meg vram) så jeg skjønner ikke hvorfor du er misfornøyd med det kortet du allerede har..... ?

jeg kjørte i 1280x960 til og med.. OpenGL that is.

Hvis du kjører Direct3d eller software, så prøv å bytt til OpenGL

Endret av Erad
Lenke til kommentar

bruker ett FX5200 til CS... MER enn bra nok til å spille.. spillet er jo 7år gammelt.. så uansett om FX5200 ikke holder seg så bra i dagens spill, så er det mer enn bra nok til CS..

billig er det også!

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

/snakker til gamle gutta modus

Husk at cs/ cs-motoren er til en viss grad oppgradert og er ganske my smekrere en cs versjon beta fra "gamle dager" og dermed krever litt mer. Anbefaler GF ti4200 eller bedre. Da gjør det ikke noe om cpuen er litt treig eller andre dingsbomser som tikker og går.

Lenke til kommentar

ati radeon 9800 pro hadde jeg før, det sugde til CS, fps drops til den store gullmedaljen. eneste måten å få fps stabilt på var å sette gfx til så stykk som overhodet mulig. Byttet da til meg et FX5900 og siden det har jeg hatt 100 fps konstant.

Så hvis du skal spille cs 1.6 så kjøper FX5900, FX5900 Ultra eller FX5950 Ultra.

Men er du mer framtidsrettet så kjøper du X800XT/Pro eller 6800 GT/Ultra.

Personlig kommer jeg til å kjøpe meg 6800Ultra men det er pga. jeg er NVidia fan. Godt mulig at X800XT yter bedre men det er uansett ikke så mye at jeg bryr meg :D

Må shoppe litt etter hjertet også.

Forresten så kjenner jeg maaaaaaaange som er enige i at radeon9800 er skabb til CS så det er ikke bare meg :D

:edit:

Siden CS 1.6 kom så har det ikke lenger vært nok med gf2mx eller andre 80tallskort, CS har faktisk blitt litt krevende. Kan godt hende at dette er pga. dårlig koding, for vi vet jo alle at CS ikke er verdens beste spill på gfx siden. Men så bryr jo tross alt ikke noen som spiller CS seg så alt for mye om det. Det som teller i CS er ytelse ytelse og ytelse. 100fps eller ingenting ;D Man trenger et rimelig kraftig kort for å presse 100fps stabilt. Det er ett unntak til dette og det er hvis man har 512MB rask ram, en CPU på AMD XP3000+ eller mer, da kan man klare 100fps stabilt med noen GF 4 TI4200. Jeg klarte det før med mitt Asus V9280 SuperFast Ti4200 kort.(det kortet døde jo da :-( ) Har også sett at andre ti4200 kort ikke klarer det på samme oppsett(ca.)

Skal du være sikker så kjører du på FX5900 +

:edit:

Endret av Steinar2k
Lenke til kommentar

steinar2k: så du mener man må ha Fx5900ultra eller raskere for å kjøre CS optimalt? det er værtfall bullshit, CS har jo blitt oppgradert, men det fremdeles "Half-Life" grafikk.. de fleste jeg kjenner sitter ikke på noe FX5900ultra og spiller CS, men GeForce 4 eller rundt der og alle får spilt helt uten problemer... inkl meg og jeg har noe så røti som et FX5200, har en P4, 256mb ram, overhodet ingen lagging.. :thumbup:

FPS ligger på 60 tror jeg.. skrur jeg av vertical-sync så har jeg 99-100

Lenke til kommentar

Hvis dere tweaker cs skikkelig og har de rett innstillingene så er ati det beste på cs. Det med fpsdrop med ati er jo bare at dere ikke kan sette settingsene i cs skikkelig. Alle kompisene mine og jeg har ati9800pro og alle har 100fps stabilt

Lenke til kommentar

ATI nytter ikke i cs i det hele tatt! Prøvd x800! Ville seriøst heller hatt geforce 3 hvis jeg _kun_ skulle spille cs! Nvidia er det eneste som funker der! Samme hvor bra ati kort yter på andre spill så suger det på cs! Sånn er det bare...

Lenke til kommentar

Ikke for å være bastant her, men dette vet jeg garantert mer om enn deg. For å ha konstant 100fps i smokes, store områder, mange folk osv da trenger man et bra skjermkort FX5900 og over. eod. legg 3 smokes en gang du spiller public og sjekk fps når det kommer en annen dude gjennom smoken . da ryker du ned i 60-70 garantert.

Folk har forskjellige krav tho, ikke alle trenger top ytelse i CS. Andre billigere kort klarer vel CS uten å direkte hakke, men det er ikke behagelig å spille på med mindre man har 100fps no matter what.

Har spilt CS i 3 år nå så om det er noe jeg vet så er det dette.

:edit: alle kan ha 100 fps når de ser inn i en vegg :edit:

Endret av Steinar2k
Lenke til kommentar
Hvis dere tweaker cs skikkelig og har de rett innstillingene så er ati det beste på cs. Det med fpsdrop med ati er jo bare at dere ikke kan sette settingsene i cs skikkelig. Alle kompisene mine og jeg har ati9800pro og alle har 100fps stabilt

Er begrenset hvor mye tweaking som er lov ;) www.thecpl.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...