Gå til innhold

S-ATA disk låser systemet

Anbefalte innlegg

Driver å prøver å innstalere XP Pro på en A64, MSI K8N Neo Platinum og en Western Digital Caviar 200GB S-ATA.

Når WD disken er plugga i, bruker maskinen lang tid, ca 8-10 sekunder, på å finne disken i det hele tatt. Deretter, når jeg booter på xp cd'n, blir skjermen svart rett etter "Sjekker maskinvarekonfigurasjon" og forblir sånn i ca 5-6min, mens hdd lyset er konstant på. Og når man (endelig) kommer til hvor man kan angi partisjonene osv, bruker maskinen uhorvelig lang tid på å oppdatere seg om du lager/sletter partisjoner (har ikke tatt tiden nøyaktig, gadd ikke å tvinne tommeltotter mer etter 10min(!) og skrudde av maskinen)

Men har jeg derimot ikke s-ata disken plugga i, booter maskinen helt vanilg, og installasjonen til xp går smertefritt raskt (fram til hvor du faktisk skal innstalere, da det ikke er noen disk koblet til).

Problemet er at den s-ata disken er den eneste disken jeg har å bruke i den maskinen, så er liksom "litt" avhenig av at maskinen oppfører seg normalt med den i. Har dessverre ikke noen annen s-ata eller ata disk å teste med :(

Noen tips?

_edit: hele maskinspecen min finner du her

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe ellers hadde du vært eid 2k.. Jeg har fått et inntrykk av at det generelt er mye problemer med s-ata disker.. Sleit noe J***** med å få instalert driverne, men plutselig når jeg prøvde det samme som jeg hadde prøvd 30 ganger før funka alt perfekt :D Bare gruer meg til jeg kanskje må formatere :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...