Shader Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg hadde en sånn "turbo knapp" på den gamle PC'en min... Det var en 486 med hele 16 mb ram og win 3.11... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) For øvrig skal jeg ha stående en 80286 med EGA-skjerm og 40 MB harddisk på kontoret mitt fra høsten av. Fram med de gode, gamle spillene! Og det er i grunnen de som er de beste. Oil Imperium, Ports of Call (POC), Lemmings, Ski or Die... YAYYY!!! Jeg har også en 80286. Den står i stua med win 3.11, kjempemaskin Men jeg har 50MB harddisk Edit: Min 286 har også turbo-knapp Endret 1. juli 2004 av Apoc_ Lenke til kommentar
VeritaMortem Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hadde og en gammel 286, fant ikke jumperen for turbo før leeeeenge etter den var parkert for godt, det var nemlig ikke turboknapp på det kabinettet, men hovedkortet hadde turbo funksjon, men da måtte jumperen være på.. Koste meg med KQ1, larry osv med 8MHz når cpu faktisk var på 12... Morten Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg hadde en temmelig vill 486 pc.... først var den en vanlig server på jobben til fattern og hadde da en 486 sx som var på 25mhz med turbo...den hadde ikke noe hardisk...så skulle de få en ny server og jeg FIKK den av jobben... da jeg overtok den kastet jeg meg ove den og pakket i hele 450mb hardisk og en 486dx2 66mhz cpu...da jeg kom til rammen viste det seg at den hadde 32mg ram...noe som er vilt for en 486 moren min hadde en 486 med 8mb ram på samme tidspunkt. går d ann å overklokke en 486 ytterligere? hadde vært morsomt me en sån worklogg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg fikk overklokket min gamle 120MHz 486 DX4 til DX3. Lenke til kommentar
VeritaMortem Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hadde en (tror faktisk jeg har den enda) Amd dx4-120, danket ut de første Pentium modellene .. Herlig sak. 32 mb ram, ups, 1 gb scsi disk, scsi tapestreamer. Lenke til kommentar
shitULV Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Turbo eier!! Vet man kan gjøre det med nyere maskiner, i bios, eller med forskjellige programmer, men skulle vært en bryter, evt. dimmer på kabinettet, der maksina klokker av seg selv... Er dette mulig? Evt. hvor vanskelig er dette? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Om jeg ikke husker feil, var det slik at en del programvare opprinnelig var skrevet for 8086 -> 80286, og når det kom kjappere prosessorer oppsto det feil. Derfor kunne man velge mellom 2 hastigheter etter behov. Det er mulig jeg tar feil her og tenker på en løsning som fantes på enkelte 80286-maskiner, så ta det for det det er verdt. For øvrig skal jeg ha stående en 80286 med EGA-skjerm og 40 MB harddisk på kontoret mitt fra høsten av. Fram med de gode, gamle spillene! Og det er i grunnen de som er de beste. Oil Imperium, Ports of Call (POC), Lemmings, Ski or Die... YAYYY!!! Oil Imperium var jo _genialt_!! Og samme med lemmings! Nå fikk jeg nesten lyst til å leite litt på nett etter de. Vel, har jo "Lemmings for Windows" da, men ikke Oil I Lenke til kommentar
dopus Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 på min gamle 486 dx2 66 så var det uten turbp 33 med turbo 66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå