Gå til innhold

Bytte ut sidedør med plexi

Anbefalte innlegg

Hei hei :p

Jeg hadde originalt tenkt på å mekke meg et vindu i sidedøra på kassa mi, men så foreslo muttern å bytte ut hele døra i stedet. Jeg ble ganske tent på den idèen, ettersom jeg streber etter å få et kabinett ganske ulikt andres. (Har bl.a. lakkert det signalgrønt :green:)

Det jeg da tenkte på var å rett og slett bestille plexi i nøyaktig samme l*b som døra, og lage fire hull i den. Så lager jeg 4 tilsvarende hull i ramma på kabinettet og limer muttere på innsiden. Så kan jeg bare skru fast plexien...

Hva tror dere om dette? Er det noe mer jeg bør tenkte på/noe jeg bør gjøre annerledes? Takknemlig for svar :p

EDIT: Hvor tykk bør plexien være? Jeg hadde kanskje tenkt på å gravere noe (er det vanskelig? :p) inn der...

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke har missforstått vil det bli svært vanskelig å åpne og lukke døra di :roll::laugh:

Tror ikke det blir så veldig vanskelig egentlig... 4 thumbscrews..

@kuroger: Det er forsåvidt en god idè, rent bortsett fra at man da bare ville sett baksiden av atx-plata mi :roll:

Lenke til kommentar
ops :blush: tenkte ikke på det, men det du har nå er det en dør med håndtak eller er det bare en vanlig side plate?

Er en vanlig plate (de to sidene har nøyaktig like dører) som er festa med tre thumbscrews i bakkant.

Btw, kabinettet er et Aopen H700C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...