Gå til innhold

IE stjeler masse CPU!?

Anbefalte innlegg

Maskinen går helt forferdelig tregt innimellom, og det fant jeg ut av pga IE! Brulte rundt 70-80% og er langt over 100.000kb innimellom! :roll: (sjekka det ctrl-alt-delete greine på prosesser der.)

Hvorfor skjer dette? Og kan jeg slette IE? Bruker jo Opera, men spiller ikke IE inn på masse andre ting også? For når jeg avslutter IE på prossene, så har jeg opplevd før at alt forsvinner på skjermen, og så ser jeg bare skrivebordsbakgrunn, ikke noe annet..? :(

Håper på nyttige svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke Explore.exe du mener da? denne prosessen styrer det meste i Windows XP/2000/2003. hvis du avslutter denne så vil jo alt gå til dundass ja. men Ineter Explore er jo en Nettleser. så denne skal ikke ha noe innvirkning på noe tror jeg. er vel bare hvis man bruker Internet Explore at den bruker minne og cpu kraft. se en gang til i Prosessene dine du.

Lenke til kommentar
er det ikke Explore.exe du mener da? denne prosessen styrer det meste i Windows XP/2000/2003. hvis du avslutter denne så vil jo alt gå til dundass ja. men Ineter Explore er jo en Nettleser. så denne skal ikke ha noe innvirkning på noe tror jeg. er vel bare hvis man bruker Internet Explore at den bruker minne og cpu kraft. se en gang til i Prosessene dine du.

Det stemmer det du sier! Men jeg vet hvorfor ikke denne eksplosjonen kommer på akkurat denne prossesen! Er jo snakk om minutter for å få frem ting!! :nei:

sim: Når jeg da avslutter explorer.exe, hvor finner jeg denne senere da? Regner meg at jeg må lete meg igjennom etter at jeg har trykket på "Ny Behandling"? Eller hva det er.. :roll:

Noen som vet hva som forårsaker dette?? :roll:

Lenke til kommentar

sorry, sim, men jeg blir så piss off på at folk rakker ned på meg. jeg har peil på Windows, tro det eller ei, men er ikke så flink til å skrive det ned liksom. jeg vet hvordan jeg gjør ting. jeg mente ikke at du ikke hadde peiling på Windows, men jeg regner med at de fleste er som meg at de ikke holder på med alt i Windows hele tiden. det er vel de fleste enige i?

har ikke sagt at noen ikke har peil på pc jeg. jeg sier bare at det er ikke alle som er like gode til alt. alle har sine felt de er gode på og alle har sine områder som de ikke er så gode på. alle er sånn. det må vi bare godta.

Lenke til kommentar
Og kan jeg slette IE? Bruker jo Opera, men spiller ikke IE inn på masse andre ting også?

Det blir mye mer tungvint å bruke Windows Update via internett uten IE (må faktisk gjøre alt selv, manuelt, oppdatering for oppdatering, og holde styr på alt selv)...

...selv bruker jeg Mozilla Firefox til alt utenom Windows Update :thumbs:

Lenke til kommentar
' date='29/06/2004 : 00:30'] Har vel ingen toolbars der kanskje?

F.eks. Google Toolbar tror jeg bruker "tilovers"-CPU tid til å kalkulere hvordan molekyler foldes.

HW.No har sitt eget team her.

Men dersom det skaper problemer for resten av maskinen er det nok noe spyware e.l. :hmm:

Ikke på Opera nei, men på IE er det noen spyware toolbars :hrm:

Tipper det heller i dette tilfellet kan være spyware i såfall? Har kjørt gjennom Ad-Aware en del ganger også se..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...