Prizefighter Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Da skal jeg straks bestille en Xecuter 2.3B Lite Plus. Men så må jeg jo ha en harddisk til min kjære xbox. Da tenkte jeg på kanskje denne eller en annen en. Er 7200rpm nødvendig? Er 8mb cache nødvendig? Har hørt at 2mb cache og 5400rpm skal holde til xbox. Kan noen anbefale en bra disk og bruke til xbox? Dessuten om den chippen støtter disker over 120gb? takk. Lenke til kommentar
denis09 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Den disken du har funnet er helt glimrende. 8MB cache på en Xbox disk burde ikke være nødvendig. Om boxen støtter 160GB kommer vel an på både chip og evt. dashboard. (Anbefaler nå Avalaunch som dashboard jeg da, den har endel rimelig snertne features og støtter iaf min 160GB WD disk.) På nyere dashboards (iaf. Avalaunch, sikkert EvoX også) er det forresten ikke så viktig med locking av disk, medmindre du bare må gi Micro$soft visakortnummeret ditt for å spille på Xbox Live da. For alle andre formål enn Live trenger du ikke en locket HDD. Installerte selv en 160GB disk i min boks igår Det ble en WD 160GB JB da, ettersom det var lik pris på JB og BB.. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Den disken du linket til fungerer utmerket. Ellers kan jeg jo nevne at Seagate og Samsung-disker er kjent for å være noe mer stille enn WD. Det kan jo være en idé i titte på denne fra Samsung eller denne fra Seagate. Begge er bra disker som passer i xbox. Jeg ville ha holdt meg unna Matrox-disker da disse lager en ganske høy knatrelyd under lesing. (Har en slik selv i min xbox) Etter min oppfatning er det ikke nødvendig med 8MB Cache på en disk til xbox. Stor cache vil være et poeng på dersom disken skal akseseres ofte, f.eks. en systemdisk under Windows. På xboxen er det særlig større filer som ellers ville vært på en treig DVD-rom som leses. Tatt i betraktning at den originale HDen til xbox har 2MB cache og 5400 rpm omdreiningshastighet, tviler jeg videre på om xboxens øvrige maskinvare er i stand til å utnytte 8 MB cache. Lykke til. Du blir sikkert fornøyd uansett hva du velger. [ edit: Chippen du har valgt gjør jobben. Støtte for store HDer styres av den BIOS du legger inn på chippen. ] [edit2: rettet på linken til Samsung-disken ] Endret 2. juli 2004 av roolf Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Den Samsung disken du linket til vil neppe fungerer særlig bra, ettersom det er en S-ATA utgave du foreslo (tipper IDE utgaven fungerer bedre) Jeg går selv og vurderer en Samsung disk for å bytte ut min støyende WD disk som jeg nå har i xbox'en. Noen som vet hvordan det er med varmeutvikling fra Samsung sine disker? Og visst jeg skal bytte, er det da mulig å speile over innholdet fra en disk til en annen med f.eks Drive Image eller Ghost? Hadde vært flott om man slapp å installere alt på nytt. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Du bør finne deg en disk som støyer lite. Selv har jeg en 160gb, 5400rpm, i og med at denne støyer lite. Jeg vil si at du merker ingen ytelsesforskjell på 7200 og 5400, annet enn støyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå