pgdx Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hei. Jeg har en mappe med noen undermapper og veldig mange filer som jeg gjerne vil gjøre om til et tar-arkiv for så å komprimere de med bz2. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 tar cvjf tarfil.tar.bz2 mappe Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Tja... om det var en spøk så var den vel ikke så veldig morsom? Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) herregud.. man kan jo i alle fall _prøve_ å lese manualen før man spør.. hvis ` tar cvjf <fil.tar.bz2> <mappe/>` ikke er forklart _uendelig_ mange ganger hvor som helst på vevet så snør det boller opp ned i trøndelag. Endret 28. juni 2004 av tox2ik Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Poenget mitt var at om det var en spøk fra toolsheds side så var det ikke så artig. Trodde du omga meg fordi jeg svarte... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 OK, tox2ik. Takker for hjelpen, kattemat. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Man finner gode dokumentasjoner for de fleste programmer i linux, prøv å skriv "man tar" så lærer du sikkert endel av det. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Problemet med enkelte man pager er jo at de ofte går fortere å poste her enn å lese de.. (prøve å tolke de) Sjekk man tar! Hvorfor står det ikke to, tre eksempler på vanlige ting man bruker tar til? pakke ut .gz, .bz2, pakke inn ei mappe (med og uten kompresjon) Gjelder selvfølgelig ikke for alle.. (hverken man pager eller brukere ) Endret 28. juni 2004 av Os|r|s Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 EXAMPLES tar -xvvf foo.tar extract foo.tar tar -xvvzf foo.tar.gz extract gzipped foo.tar.gz tar -cvvf foo.tar foo/ tar contents of folder foo in foo.tar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå