Gå til innhold

Hvor stor vanntank trenger jeg for og ikke bruker radiator?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-21 10:07, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-04-21 09:44, Bøgge Bakken skrev:

Gratis?? tviler jeg litt på.

Det er gratis på dynga. Høggern skal selvsagt ha litt.

hmm. trudde i det jeg. Må betale for og lempe skrot der (i alle fall hos hos).

Mrn hvas er best. En varmvannstank eller en stor radiator? Har det noe og si om radiatoren står på høykant eller ligger??

Lenke til kommentar

bøge bakken jeg tror en stor radiator fungerer bedre enn en vanntank...

det hadde kanskje vært smart og montere radiatoren liggende i toppen av kabinettet, slik at finnene står oppover. for alle vet jo at luft stiger :grin:. du kan bruke dette prinsippet i radiatoren din. hvis den varme lufta stiger opp fra radiatoren blir den kjølt ned. på denne måten trenger du ikke vifte i radiatoren heller! men jeg ville ikke overklokka.

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om stor radiator så snakker jeg om en som er så stor at du ikke får montert den i toppen av kabinettet...

Når det gjelder hva som er best av radiator og vanntank så kommer det rett og slett ann på kontaktflate mellom luft og metall.

Radiatoren fungerer best hvis den ligger, større luftgjennomstrømmning da.

btw jeg gir ikke noen garantier på at størrelsene jeg har sagt i denne threaden er riktige, dette går ganske så på gefielen.

Lenke til kommentar

Den løsningen jeg tenker på kan bli svart kostbar men noe av det blir en engangsinvestering.

Skal prøve og få tak i en gammel varmtvannstank. Den som står hjemme er passe størelse og ha på romme og den rommer 200 liter. :grin: Må få tak i en slik en

I PC-en vil det vere en liten tankt med pompe. På toppen av kassa setter jeg en radiator (Hayden ser ut til og passe perfekt) med 2 stk 120 vifter. skal mekke en viftesyring der jeg kan slå av viftene (Når jeg er hjemme) og kjøre den på lav og full hasdighet (LAN).

Må jeg ha to pumper (En i varmtvanstanken)?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe en sånn kjølegreie som alle barer ol. har til å kjøle ned øl, vin, brus osv... Den har en termostat så stiller du den inn på feks. 5 grader... Da slipper du store tanker og ikke minst radiator. Noen som vet hvor man får kjøpt slike? Og hva de koster?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 21:47, asosial skrev:

Hvorfor ikke kjøpe en sånn kjølegreie som alle barer ol. har til å kjøle ned øl, vin, brus osv... Den har en termostat så stiller du den inn på feks. 5 grader... Da slipper du store tanker og ikke minst radiator. Noen som vet hvor man får kjøpt slike? Og hva de koster?

Du får et problem som heter kondens. Det ekke bra. Trur ikke en sånt tank eller kjøleskap/fryser er bereina til og fjerne varm luft hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...