Gå til innhold

Hibernate eller skru av?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wake up and smell the life dudsi!

Du har totalt feil!

Når man benytter hibernate, så lagres alt som ligger i minnet til en fil på disk. Maskinen slåes da totalt av (dvs. like av som når du slår av med power-knappen). Når maskinen slåes på igjen, så leses alt som ligger i hibernate-filen inn i minnet og du starter der du sluttet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-20 17:22, borre skrev:

Wake up and smell the life dudsi!

Du har totalt feil!

Når man benytter hibernate, så lagres alt som ligger i minnet til en fil på disk. Maskinen slåes da totalt av (dvs. like av som når du slår av med power-knappen). Når maskinen slåes på igjen, så leses alt som ligger i hibernate-filen inn i minnet og du starter der du sluttet.

hmm, strange da at mine vifter og power går hele tiden da...er ikke det litt rart :wink:

Lenke til kommentar

Jepp, er meget merkelig. Sikker på at du ikke setter pc'en i standby?

Hibernate:

"The hibernate feature saves everything in memory on your hard disk, turns off your monitor and hard disk, and then turns off your computer. When you restart your computer, your desktop is restored exactly as you left it."

Lenke til kommentar

Tror det er en del som FREMDELES ikke vet hva HIBERNATE er for noe. hibernate finnes IKKE i win98 - kun winME og nyere. (det er kun i XP jeg får det til å funke)

hvis pc'en din har hibernatet skikkelig, skal strømmen være helt av. du kan til og med ta utav stikkkontaken, og ta PC'en din med på LAN f.eks. (OpenGL + ISDN og alt annet skal forresten funke etterpå)

For dere som lever for uptime er hibernate GENIALT!

tiden går selv om PC'en er hibernatet.

dvs. trykker du på hibernate, kan du ta pc'en ut av stikkontakten, plassere den oppå loftet, og ta den frem igjen om 100 år - uptimen ville da være 100 år.

kanskje en liten overdrivelse, men dere tok poenget.

Har folk forstått hva hibernate er nå?

(bruker tid på å skrive dette fordi hibernate er GENIALT)

Senate.gif

<-=[2 RoLL 4 LiFe 7]=->

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-04-21 00:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 00:00, GeeZuZz skrev:

(..) hibernate finnes
IKKE
i win98 - kun winME og nyere. (det er kun i XP jeg får det til å funke)

(..)

Hibernate funker helt fint i Windows98.

Jeg er enig i at hibernate er genial funksjon :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 00:19, GeeZuZz skrev:

hvordan gjør du det i win98 liksom da?

husker forresten at det stod på listen over nye ting, når winME kom.

Det er noen år siden jeg brukte win98 så hvordan man slår det på husker jeg ikke i farten, men

her er beviset ditt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 00:24, KELViN skrev:

Quote:

On 2002-04-21 00:19, GeeZuZz skrev:

hvordan gjør du det i win98 liksom da?

husker forresten at det stod på listen over nye ting, når winME kom.

Det er noen år siden jeg brukte win98 så hvordan man slår det på husker jeg ikke i farten, men

er beviset ditt :smile:

Ok jeg har har bæsjet på leggen. Men det må ha vært veldig begrenset hvilke PC'er som støttet hibernate i win98, siden jeg aldri har sett det i power options før på noen PC'er før. (jeg har sett veldig mange win98 PC'er)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 00:31, GeeZuZz skrev:

Ok jeg har har bæsjet på leggen. Men det må ha vært veldig begrenset hvilke PC'er som støttet hibernate i win98, siden jeg aldri har sett det i power options før på noen PC'er før. (jeg har sett veldig mange win98 PC'er)

Jepp, det var dårlig støttet av hardwaren og masse problemer med funksjonen i Win98. Så å si at du bæjset på leggen er å ta litt vel hardt i :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fikk et merkelig problem som gjorde at jeg aldri vil bruke hibernate og sleep modusene igjen. Win XP oppdaget nettverkskortet på nytt når jeg da "slo på" maskinen igjen etter hibernate eller sleep modus, og da var kortet skikkelig buggy på den måten at jeg f.eks. ble automatisk disconnectet på mIRC etter alt fra 15 sek - 15 min, og samme med MSN Messenger osv. Dette er Win XP sin skyld, jeg har sånn Realtek 10/100 kort, ABIT KG7 og kabel-internett bl.a. Noen få andre har fått samme problemet før. Det eneste som hjalp var formatering og komplett reinstallasjon. Ikke første gangen dette skjedde (da holdt det med REPAIR av Windows, men andre gang var verre. Da måtte det en liten Format c: til (HUFF!!!). B warned :smile: D kan kanskje skje deg også

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 00:59, TN;) skrev:

Jeg fikk et merkelig problem som gjorde at jeg aldri vil bruke hibernate og sleep modusene igjen. Win XP oppdaget nettverkskortet på nytt når jeg da "slo på" maskinen igjen etter hibernate eller sleep modus, og da var kortet skikkelig buggy på den måten at jeg f.eks. ble automatisk disconnectet på mIRC etter alt fra 15 sek - 15 min, og samme med MSN Messenger osv. Dette er Win XP sin skyld, jeg har sånn Realtek 10/100 kort, ABIT KG7 og kabel-internett bl.a. Noen få andre har fått samme problemet før. Det eneste som hjalp var formatering og komplett reinstallasjon. Ikke første gangen dette skjedde (da holdt det med REPAIR av Windows, men andre gang var verre. Da måtte det en liten Format c: til (HUFF!!!). B warned :smile: D kan kanskje skje deg også

Hmmm....har nettopp fått akkurat samme problemet som deg her.Blir disconnectet i hytt og pine.Men jeg har ikke kjørt verken hibernate eller noe sånn.PC'en bare ble sånn plutselig.Eller etter at jeg innstallerte KaZaA lite.Noen sammenheng der??.

Eneste løsning var re-innstallasjon sier du?? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...