Haaland Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hva er egentlig fordelene/ulempene med å hibernate i forhold til å skru av maskinen? Det gikk jo vanvittig mye fortere å både skru av og å slå på igjen ved å hibernate i forhold til å skru av. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 PC'en slår bare av hard-disker og andre komponenter når den hibernater, mens når du slår den av, slår den av alle komponentene samt strømforsyning... Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Når maskinene hibernater lagrer den alt som ligger i minnet, og programmer som er oppe blir ikke lukket. Når man starter opp igjen, ligger akkurat det samme i minnet som når du skrudde av og du kan fortsette på programmene akkurat der du slapp. Jeg bruker bare hibernating på min bærbare dell, og synes det er helt genialt..! :smile: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Blander noen av dere Stand By og Hibernate nå ? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 blanc skrev (2002-04-19 14:45):PC'en slår bare av hard-disker og andre komponenter når den hibernater, mens når du slår den av, slår den av alle komponentene samt strømforsyning... Dette stemmer da ikke? Når jeg velger "Hibernate", blir all strøm til PC'en slått av, den blir helt stille, og jeg kan skru av bryteren på padden som PC'en er koblet til. [ endret av Haaland den 2002-04-19 16:47 ] Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Er ikke hibernate eller hva det nå enn heter slik at den lagrer et slags image av akkurat der du var og holdt på med. Og neste gang du starter maskinen fortsetter den akkurat der du var ? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 16:51, alaruz skrev:Er ikke hibernate eller hva det nå enn heter slik at den lagrer et slags image av akkurat der du var og holdt på med.Og neste gang du starter maskinen fortsetter den akkurat der du var ? Jo, det stemmer. Hibernate lagrer minnet til harddisken og slår deretter av hele maskinen. Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 For: -Rask oppstart! Mot: -Du får en fil (hibernate.sys eller no) som er like stor som mengden ram. Har du en GIG ram blir altså denne fila på en GIG... Dette kan jo være litt kjipt. Har du derimot en enorm HD er det kanskje ikke så farlig. Du kan jo velge selv. Jeg heller for... :wink: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 pesen har jo godt av en reboot i ny og ne da.... men hibernate er jo litt kewlt d å Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hibernate kan sies å være akkurat det samme som en Stand by, bare at strømmen går av. Dritbra funksjon. du kan til og med være inni et spill, når du hibernater, og da vil du kunne fortsette når du starter i igjen. Jeg bruker hibernate hele tiden, men det er lurt å av og til slå den av på vanlig måte, fordi maskinen trenger en skikkelig restart av og til. Jo mindre RAM, jo kulere er hibernate! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: GeeZuZz skrev (2002-04-19 17:40):Hibernate kan sies å være akkurat det samme som en Stand by, bare at strømmen går av.Dritbra funksjon.du kan til og med være inni et spill, når du hibernater, og da vil du kunne fortsette når du starter i igjen.Jeg bruker hibernate hele tiden, men det er lurt å av og til slå den av på vanlig måte, fordi maskinen trenger en skikkelig restart av og til.Jo mindre RAM, jo kulere er hibernate! Jupp..spess når man har 64mb Sd.ram. Går raskt som et helvett å boote opp. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Ja, med lite ram går hibernate styggfort! :smile: Kjørte Win2K på en gammelt K6-2 375MHz med 2*32mb SDRAM og det bootet seriøst foort.. Lurer på åssen det blir på pc'en min nå egentlig.. må nesten teste etterpå.. nesten dumt med 512mb SDRAM dah? :razz: Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hibernate er genialt UTENOM at ISDN ikke funker hos meg etter hibernate, den klarer nemlig ikke å koble opp.... Jeg må restarte, og så funker alt fint. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 21:06, GrevRev skrev:Hibernate er genialt UTENOM at ISDN ikke funker hos meg etter hibernate, den klarer nemlig ikke å koble opp.... Jeg må restarte, og så funker alt fint. hmm. isdn funker helt fint her i gården. på 2 maskiner. Lurer på hvor lang tid det hadde tatt å starte maskinen hvis jeg hadde hatt 16 mb ram? 64 MB = 10 sekunder... skulle ha testet det en gang Lenke til kommentar
OeO Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hvordan bruker jeg hybernate, trenger man et eget program eller ligger det integrert i windows. Kjører windows 98. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Tror det er først Win ME og "oppover" som har hibernate funksjonen. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-20 00:33, unwill skrev:Tror det er først Win ME og "oppover" som har hibernate funksjonen. Nope, Win98SE har det også :wink: Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 ****.... har ikke prøvd hibernate fungsjonen før nå... **** det er jo bra!!! Startupen tok MYE kortere tid, men jeg er jo fan av restart da.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-20 00:34, dudsi skrev: Quote: On 2002-04-20 00:33, unwill skrev: Tror det er først Win ME og "oppover" som har hibernate funksjonen. Nope, Win98SE har det også :wink: win98 SE har ikke hibernate nei. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 slå av pc'en? hvorfor det, da? *riste på hodet* .. ungdommen nu til dags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå