Gå til innhold

advarsel til de som skal kjøpe datamus på nette

Anbefalte innlegg

Det blir det samme som hvis jeg hadde kjøpt et tilsynelatende normalt tastatur på komplett, så fikk jeg et laptop-tastatur i posten. Jeg hadde følt meg litt lurt.

Komplett gir inntrykk av at dette er en 'vanlig' mus ved første øyekast. For mange er det sikkert nok info å vite det som står uten å følge masse linker, derfor er det litt dårlig av komplett. (ikke alle vet at det finnes små mus en gang)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
flytte for og kjøper noe ?, MU26599 flytt selv da!. jeg er sikker på at det finn lover eller at noen er enigmed meg at infoen burde stå lettere tilgjenglig og på norsk

Det jeg skrev var:

Flytt på ræva og kom deg til nærmeste butikk og ta en titt, så er du 100% sikker på hva du kjøper.

Og hvis du ikke skjønner hva det betyr, så tror jeg det ikke hjelper at infoen er tilgjenglig på norsk.

jeg er sikker på at det finn lover eller at noen er enigmed meg at infoen burde stå lettere tilgjenglig og på norsk

Og etter å ha lest dette, tror jeg faktisk ikke at det hjelper.

Lenke til kommentar

generelt sett er beskrivelsene av musprodukter for dårlige, ikke bare musproduker da, et bilde kan lyve meget mye masse , dersom en ikke har sammenligningsgrunnlag.

Bestilte selv en mus nylig for laptop, skulle være liten, var ikke så lett å lese seg til hva som var størrelsen på de forskjellige produktene, at fysiske mål burde stå skulle være en selvfølge, skal være unødvendig å gå innom andre sider for å finne ut det du ønsker. Siden en ikke har mulighet til å fysisk se en gjennstand en kjøper på nettet bør det i det minste stå enhetens faktiske mål, er vel ikke bare komplett som er dårlige der.

Kjennetegnet på en god nettside er at all relevant informasjon er lett tilgjengelig, og at mål skulle være relevant for en mus, det er da pokkern så innlysende, blir snart ikke forbausa over logikken til mange fjortiser mer..... eller kanskje besservissere er et mere dekkende ord.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for trådstarter. Selvfølgelig kunne han ha gjort litt research, men når komplett ikke oppgir noen steder at musen er mindre, og attpåtil har et bilde av den i et perspektiv der den ser normal ut, så kan man forvente at musen har en tilnærmet normal musestørrelse (det er vel ikke en fastsatt norm angående dette, men de fleste mus er ca. samme størrelse)

Jeg fatter ikke at dere skal rakke ned så voldsomt på trådstarter, han har gjort en blunder, og det blir selvfølgelig feil å skylde på komplett, men jeg kan skjønne at han er litt frustrert. Det går an å holde en saklig tone istedenfor å le han opp i trynet

For å oppsummere: Sålenge et produkt avviker fra normalstørrelse som er typisk for akkurat det produktet, så synes jeg det hadde vært fint av butikken å opplyse om dette i produktbeskrivelsen :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Det er jo primert slike tilfeller angreretten er ment for, at du får noe annet enn det du trodde.

I dette tilfelle ville jeg bare sendt en mail til komplett og bedt dem bytte ut bilde, eller skrive noe om størrelsen! Det er rein manipulasjon, musen ser jo ut som en sikkelig fancy gamer-mus ikke en mus for bærbare gamere som ikke liker tuch-pad'en.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe spesielt mot komplett, de er væl ikke værre enn andre , så det ingen grunn for "komplett" fans eller "duskepiker" å hyle opp.

Skulle vel ikke være noen grunn til å være uening om at all relevant info bør være under produktinfo, og at den fysiske størrelsen på en vare absolutt er en relevant informasjon, skal vel ikke mange hjerneceller til for å fatte at det er relevante opplysninger.

Lenke til kommentar

Musevisa

Når nettene blir lange og kulda setter inn så sier vesle musemor til ungeflokken sin:

Hvis ingen går i fella, men passer seg for den, skal alle sammen snart få feire jul igjen!

Heisan og Hopsan og fallerallera! Om julekvelden da skal alle sammen være gla

Ja musemor er flittig, hun tar et stykke kull og sverter tak og vegger i sitt lille musehull,

mens barna feier golvet og danser som en vind og soper borti krokene med halen sin.

Heisan og Hopsan og fallerallera! Om julekvelden da skal alle sammen være gla.

Omsider kommer kvelden som alle venter på og musefar han trekker fram en støvel uten tå,

den pynter de med spindelvev og småspiker og sånn, og så putter de en flaskekork i hempa på'n

Og musefaren sier, nå skal vi danne ring, la støvlen stå i midten så går vi rundt omkring.

Vi gir hverandre halen som vi kan leie i, og en og to og tre, og så begynner vi!

Og julematen deres, det er ei lita nøtt, og så et stykke dropspapir for dem som liker søtt.

Og musemor har stillet opp en fleskebit på skrå, og den får allesammen lov å lukte på.

Ja musebestemora er også kommet inn, nå sitter hun og koser seg i gyngestolen sin.

Det æ'kke orntli gyngestol, d'er no' som alle vet, hun sitter der og gynger på en stor potet.

Så hopper de, så danser de, så traller de en stund til musefaren sier: "Det er best vi tar en blund."

Og ungene de legger seg, mens pappa holder vakt, men selv i søvne traller de i hopsatakt:

Og bestemora gjesper, og sier slik som så: "D'er morosamt med jula for dessa som er små,

(og) hvis ingen går i fella, men passer seg for den, skal alle sammen snart få feire jul igjen!"

:whistle:

Lenke til kommentar

når det gjelder en mus for gaming, så bør den faktisk prøves, 1/100 feil kan koste deg seieren.

men det er direkte elendig, uforsvarlig, uetisk, råtten dårlig, useriøst av komplett å ikke oppgi de fysiske målene :realmad:

(knis :innocent: )

Lenke til kommentar

Er det noko eg har lært så er det å skjekke rundt om på nettet før eg skal kjøpe meg noko nytt. Å det har vel du lært deg no. Flott av Komplett og gi deg den erfaringa.

P.S Er dette ein ny type Hovedkort? Eller er dei så små no?

Sorry, men greide ikkje å dy meg.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Altså... hvis du hadde villet ha de fysiske målene så kan du gidde å klikke de få musklikkene og tastetrykkene for så å sjekke hjemmesidene til musa eller en annen webshop med detta på. Altså hvis mennesker er så late at de ikke gidder det så vet jeg ikke hvor denna verden går hen.... Nesten et under at du orka å klikke deg gjennom bestillingsprosessen til komplett.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Altså... hvis du hadde villet ha de fysiske målene så kan du gidde å klikke de få musklikkene og tastetrykkene for så å sjekke hjemmesidene til musa eller en annen webshop med detta på. Altså hvis mennesker er så late at de ikke gidder det så vet jeg ikke hvor denna verden går hen.... Nesten et under at du orka å klikke deg gjennom bestillingsprosessen til komplett.

Poenget er at mange ikke vet at det finnes små mus, og tar det for gitt at det er en vanlig mus med samme størrelse som alle andre mus han har sett. Hadde du sjekket størrelsen på tastaturet hvis du kjøpte deg et tastatur? Tenk om det viste seg og være et mini-tastatur når du mottok det?

Lenke til kommentar
ja space tasten min er lit vannerd. MENNE DE SKAL JO INFORMERE OM PRODUKTET.altså på en forsvarlig måte.. ikke bare skrive hva det er og den er kjæmpe bra. informere lit om størresle slik at man ikke kjøper noe som er kjæmpe bra for en 9åring

Vel, du skriver jo som en 9 åring så...

Mener ikke å være frekk i den første posten min, men herregud! Er det flere som deg her på forumet? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Enig med Buddy, endelig noen som er "på nett"

Bør være saklig, og sees fra begge sider.

faktisk et nyttig forum dette.....

Jeg tror de fleste her på forumet, med unntak av noen som ikke vet hvordan verden virker, som trådstarter, er i aller høyeste grad på nett. Med rett mus også.

Merkelig at de som tar trådstarters side alle har mellom 10-20 innlegg. Man kan jo fundere litt rundt det.

Til trådstarter : dersom du hadde giddet å trykke på produktinfo, så hadde du fått den tekniske informasjonen. Når du åpenbart ikke gidder å sjekke _noenting_ før du kjøper, må du regne med flere slike episoder i fremtiden.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Dette må vel være en spøk fra 2 personer...

Å klage på at en mus er for kort, og at en annen sammenligner det med å selge en bil med rust på.. :confused:

Om du snur en normal mus i den vinkelen TerraTec Mystify Viper er, vil du se at din "normale" mus er mye lenger! Du ser jo på bilde at den er liten.

Utrolig at du kan prøve å legge skylden på komplett.

Lenke til kommentar
va om jeg er ikke er flink og drive research alle er ikke god med computer?, jeg skal kunne stole på komplett :cry: .

måfår lov og bliskuffetjeghar bestile masse der ifra bygd hele pcen min der menne akkura da jeg trudde jeg var ferdig, fikk jeg musa mi og den er pitte lita ikke spilbar for min hender. syns dett er veldig feil jeg.

Komplett har linket siden til produsenten så litt selvransakelse kan du vel ta.Men stå på du dette får du sikkert til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...