Nunzio Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Heisann! Har tenkt å kjøpe meg pc. Det vanskeligste jeg har nå, er hovedkort, og ram. (Hovedkort trenger vi ikke å gå særlig inn på). Men jeg fant 2 typer ram-brikker som jeg tenkte på. Kingston Hyper X PC3200 1024MB (2x512MB Kit) og TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB. Hva skal jeg velge? Kingston koster 2533,- og TwinMOS koster 1500,- Det er sykt forskjell, men hva er ytelsen? Noen som har erfaringer? Jeg er ny med det med ram, og jeg trenger hjelp. Har ikke lyst til å kjøpe katta i sekken Så hvis det er noen her som vet, og har erfaringer skrik ut! Takk for hjelp! (Håper ikke det har vært en samme topic før, hvis det har, gi meg url, og slett eller steng denne) Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hva slags hovedkort skal du ha? Noen hovedkort er kresne på hva slags ram de vil ha, og TwinMos er vel et merke som vanligvis hovedkort er kresne på. Dessuten har de mye å si hva slags timings og kvalitet minnet har på prisen. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Twinmos-minnet er nok cas2,5. Kingston er cas2. Skal du ha minnet i et AMD-system er Kingston definiitivt veien å gå. AMD-systemer er veldig glade i stramme timings... Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Det jeg hadde tenkt meg var et Epox EP-8KDA3+. Men som sagt har jeg lite erfaringer på området. Og om rammen blir utnyttet godt nok hvis jeg kjøper dette hovedkortet er også et spm. Hovedkort Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 PC3200 Ram og AMD64 cpu matcher hverandre perfekt. Begge har en bushastighet på 200MHz. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ok. Takk for så raske svar Fant et annet hovedkort som jeg skal kjøpe. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14366 Men nå skal jeg ikke gå for langt inn i hovedkort. Tror jeg går for Kingston minnet. Fikk høre fra en kompis at de ikke gikk så godt ilag. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg ville mye heller kjøpt EpoX hovedkortet du linket til. Det albatron hk'et har VIA K8T800 chipset. nVidia's nForce3 250 skal visst være noe bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå