Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Elendig rekkevidde WLAN - feil på utstyr?


Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg har Asus WL-500G basestasjon, og asus pcmcia kort til den bærbare, samt pci kort til en stasjonær (også asus)....

 

Jeg trenger ikke å gå lenger enn inn til stuen eller kjøkkenet (ca. 5 meter) for at jeg skal få "veldig lav" styrke, og etter 1-2 minutt dette helt ut...

 

Jeg og en kompis kjøpte akkurat samme utstyr, han har "veldig bra" eller "excellent" signal over hele huset....

 

Har forøvrig trehus om det har noe å si..

 

Det jeg lurer på, er det noe galt med utstyret mitt? kan jeg i så fall sende det inn til nettbutikken og kjøpe nytt? (er over 14 dager siden jeg kjøpte det..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,

 

jeg har Asus WL-500G basestasjon, og asus pcmcia kort til den bærbare, samt pci kort til en stasjonær (også asus)....

 

Jeg trenger ikke å gå lenger enn inn til stuen eller kjøkkenet (ca. 5 meter) for at jeg skal få "veldig lav" styrke, og etter 1-2 minutt dette helt ut...

 

Jeg og en kompis kjøpte akkurat samme utstyr, han har "veldig bra" eller "excellent" signal over hele huset....

 

Har forøvrig trehus om det har noe å si..

 

Det jeg lurer på, er det noe galt med utstyret mitt? kan jeg i så fall sende det inn til nettbutikken og kjøpe nytt? (er over 14 dager siden jeg kjøpte det..)

Prøvd å bytte kanal? Kanskje en eller annen sopp i nærheten som har slått av ssid fordi de tror det hjelper på sikkerheten.

Lenke til kommentar

har wl-500g basestasjon og wl-100g (pcmcia) selv, og synes faktisk det var noe bedre rekkevidde på wl-300g :p

 

Husk at accesspoints har problemer med å sende signalene under seg. Snu den på hodet, så kanskje det blir bedre. Prøv også å unngå å bruke softwaren til ASUS, da den suger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...