Rufati Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Har et kjempeproblem i Windows XP. Kom for noen dager siden. Skal nevne at jeg fikk dette problemet først: Link Verktøylinjene slutter å åpne seg, selv om jeg trykker på dem. Dette i Explorer, og f.eks når jeg åpner en mappe i Windows, jeg får ikke til å trykke på "Fil, Rediger, Vis" osv. Det skjer ingenting når jeg holder musen over å klikker, enda verktøylinjene blir "blå", altså aktiv link. Ikke engang hurtigtaster som WindowsTast+R (kjør) fungerer. Oppdaterte Panda Antivirus i går å scannet, men fant ingenting. Ettehvert nekter alt å reagere. MSN ikonet fryser å forsvinner etterhvert, ZoneAlarm lukker seg, Panda også.. Maskina fryser rett å slett etter en tid. Får ikke til å kjøre opp programmer heller. Oppgavebehandling blir borte.. hmm! Begynner å bli tussig å skrive nå faktisk. Winampen fungerer enda da, men den er ene å alene. Jeg får ikke til å trykke på "åpne i nytt vindu" på en link akkurat nå! En ting til: Windows Mediaplayeren ble helt fucka oxo. Den fikk et ikon slik som "døde" filer får, å sluttet å virke. En fil som angiveligvis ble brukt av mediaplayer ("ro_tater" eller noe slikt) spurte om Internett Tilgang hele tiden. Desuten ble ZoneAlarm programmlista mi visket ut etter en restart, noe som gjør at jeg må gi tillatelser til en hel drøss programmer igjen. Dette 2 ganger faktisk! Har nettopp satt i ekstra 512Mb minne, men problemene startet kvelden før så.. Jeg trodde jeg kunne noe om data, men nå er jeg heeelt blank! Heeelp! EDIT: Nå klikka Winampen også! Får ikke til å trykke på "Add Dir" ! Men det begynner ikke før liksom 5 min etter oppstart. EDIT 2: Windows update gjorde ikke susen likevel - Se EDIT 3!! EDIT 3: Windows update fungerte i 3 dager.. så kom problemet tilbake. AAAAH! Får ikke til å ta screenshot når det skjer, fordi at jeg ikke kan åpne ikoner på skrivebordet, komme meg i kjør, eller noe. Teksten som viser "Forum.hard..." i toppen av exploreren forsvinner, det kommer opp en "mappe" på startlinjen uten navn eller noe, kun det teite mappe ikonet. Kan ikke lukke, åpne den eller noe. Får ikke til å logge av nett eller noe. HJEEEELP?!?! Endret 29. juni 2004 av Rufati Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 må jo være noe du har gjort før dette skjedde. Hmmmm* tenker* kjører du fildelingsprogram. som: Kazaa, DC+ Overnet, Imesh eller noe? hvis du gjør det så kan det være dette som har gjort at du har problemer. ellers kan det også være at du har vært inn på mistenkelige sider som gjør det. mye morsomme ting på slike sider veit du. prøv å reparer Windowsen din eller formater. har du flere partisjoner enn bare C:? hvis ja, så prøver du å kopiere alt du har som er viktig over på den andre partisjonen din og formaterer C: prøv også å søk igjennom maskina di for spyware med ad-aware og/eller spyboot&and destroy. panda er ikke så veldig bra antivirus program. så er det også sagt liksom. Lykke til. Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Leste du innlegget, eller bare postet du ? Han sier jo at en tur til windows update gjorde susen, så da er det jo ikke et problem lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå