Gå til innhold

Sette inn ny harddisk i Raid

Anbefalte innlegg

Har 2 harddisker på maskinen min per i dag. En på 20GB hvor jeg har Xp og en på 80GBhvor jeg kjører 2000. Har kjøpt meg en til på 80GB. Lurer da på å kjøre de 2 på 80GB i raid.

Må jeg da legge inn igjen 2000 og alt som ligger på den harddisken, og hva skjer med den på 20GB, trenger jeg å endre noe på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ formatere den gamle 80 Giggern før du opretter et RAID array. Den gamle 20 Giggern trenger du ikke og gjøre noe med.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-04-19 14:21 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-04-19 14:23 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-04-19 14:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 14:20, Cool skrev:

Du MÅ formatere den gamle 80 Giggern før du opretter et RAID array. Den gamle 20 Giggern trenger du ikke og gjøre noe med.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-04-19 14:21 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-04-19 14:23 ]</font>

Det var dette jeg var redd for. Må brenne 80GB stæsj over på cd. PUHHH!!!!!

Lenke til kommentar

Du bør ikke ha ting du ikke kan tåle å miste på et raid 0-array, sjansen for at det ryker er tross alt dobbelt så stor som vanlig. Har du IBM-disker bør du

ha viftekjøling av diskene.

Jeg holder på med å sette opp 2*ibm 60gxp i raidnull, men alt brennes umiddelbart, og jeg har en haug med vifter :grin:

Har du highpoint hpt370 og raidbios 2,31, må de to vanlige ide-portene være tomme når du installerer et operativsystem på en raid-disk. Les readme-fila til biosversjonen.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...