Gå til innhold

CRC HD problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp. Har en nesten ny Samsung HD, og skal kopiere ut noen filer, over på en annen disk.

Får da opp feilmeldingen Cannot copy : filnavn.exe : Data Error ( Cyclic redundancy check)

Hjelp? Hva kan jeg gjøre?

Er NTFS formatert, og har prøvd til flere disker og flash minne, får samme meldingen samme sted hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke tilfeldigvis være en pakket fil? altså en selv-ekstrakterende en? I såfall er det vel fint lite å gjøre og filen er dessverre tapt. Skulle det være tilfellet er HD'en heldigvis forsatt i orden, feilen ligger nemlig i fila ;)

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Er faktisk en avi fil, en xvid fil, dvs. en DV kamera fil, jeg har kodet om til xvid, med filnavn - "Eksamens fest 18 juni-xvid.avi"

Har sendt den pr. ftp til maskinenen min hjemme fra skolen, og skal nå flytte den til en annen disk.

Spiller dette noen rolle? Kan det være FTP transfer som har ødelagt den?

Lenke til kommentar

Tok meg friheten å google litt.

CRC:

Short for cyclic redundancy check, a common technique for detecting data transmission errors. Transmitted messages are divided into predetermined lengths that are divided by a fixed divisor. According to the calculation, the remainder number is appended onto and sent with the message. When the message is received, the computer recalculates the remainder and compares it to the transmitted remainder. If the numbers do not match, an error is detected.

oppstår også ved pakking med f.eks winrar eller winzip.

Jeg aner ikke om de finnes noen verktøy for å reparere det her, men det ser iallfall ut til at det har skjedd en feil i overføringen.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...