Magnus_S Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Fattern skal kjøpe seg ny bærbar, og han har funnet en Dell han kunne tenkt seg. Jeg ser igjennom spesifikasjonene og merker at det bare er 1,5ghz, 256mb ram og 20gb harddisk, likevel koster den 8000,-. Utrolig til overprising tenker jeg, bare idioter vil kjøpt noe slikt. Men så sier fattern at det har en Intel Centrino PC, og derfor trenger den ikke mer en 1,5ghz... javel. Så hva er centrino? Hva slags mirakel prosessor er dette egentlig? Lenke til kommentar
plex- Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Er sikkert en haug med threads på akkuratt dette, men er en prosessor som skal ha mindre varme utvikling.. tror de sier en 1.5Ghz maskins kal tilsvare ca. 2.5-2.6Ghz. Kommer litt ann på hva operasjoner den skal utføre. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195349 Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Er sikkert en haug med threads på akkuratt dette, men er en prosessor som skal ha mindre varme utvikling.. tror de sier en 1.5Ghz maskins kal tilsvare ca. 2.5-2.6Ghz. Kommer litt ann på hva operasjoner den skal utføre. Feil... Centrino er ingen CPU... Lenke til kommentar
plex- Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Feil... Centrino er ingen CPU... pirk pirk... :-) "Centrino er ikke en cpu (prosessor), men en betegnelse på alle bærbare maskiner som har P-m prosessoren, Intel 855-brikkesett og Intel WLAN 802.11b eller 802.11g trådløst nettverkskort." Selvsagt har du 110% rett i at det ikke er en CPU, men poenget er det samme... siden PC'en er en centrino, bruker den Pentium M og dermed kan en ikke sammenligne rett over til P4. Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Beklager at jeg gjentok det, men takk for all hjelpen! mvh Magnus S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå