OlaML Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Fikk akkurat mitt VNF3-250 kort i posten, skal montere det om en liten stund. Det jeg lurer på...siden jeg hadde et MSI K8N Neo før og kortene sannsynligvis bruker de samme driverne (forceware) er det mulig å boote rett opp med det nye kortet? Hadde bare vært kjekt å unngå de fire timene med reinstalling av Windows + 50 andre ting... Btw, det andre kortet er tatt ut for lengst så ingen mulighet til å gå inn og endre på noe. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er vel ikke akkurat hot swapping dette da Det eneste man kan si er prøv så får du se hva som skjer. Du ødelegger ikke noe, det verste som kan skje er at maskinen ikke starter. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Det er vel ikke akkurat hot swapping dette da Det eneste man kan si er prøv så får du se hva som skjer. Du ødelegger ikke noe, det verste som kan skje er at maskinen ikke starter. Derfor hermetegn. Sant, det verste som kanskje er at jeg må reinstallere uansett...kjører safe mode og ser hva som skjer. Noen som har gjort noe lignende kanskje? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 det går som regel bra. Gjorde dette selv sist jeg byttahovedkort, men du må/Bør reinstallere alle drivere på nytt. Uansett merket jeg en ganske vesentlig ytelsesøkning når jeg reinstallerte like etterpå. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er litt lettere med Linux enn med Windows... Du kan jo prøve å installere Linux og se om du kanskje slipper så mange reinstaller. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Det er litt lettere med Linux enn med Windows... Du kan jo prøve å installere Linux og se om du kanskje slipper så mange reinstaller. Ja, det var en god idé. Går sikkert helt fint med DirectX flyspillene mine, TrackIR-enheten, Saitek X45 stikka med 3rd party drivere, voice-comms osv. Setter igang med det samme. Lenke til kommentar
pett Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ja, det var en god idé. Går sikkert helt fint med DirectX flyspillene mine, TrackIR-enheten, Saitek X45 stikka med 3rd party drivere, voice-comms osv. Setter igang med det samme. Jeg spiller cs i Linux, null problem, flere hundre fps. Hvis du har nvidia-grafikkort så er det lett å sette opp. UT2004, neverwinter nights og egentlig det meste funker og. NWN og UT har blitt portet til linux, CS spilles med litt hjelp av WineX. For å se liste over hva som funker, se her: http://www.transgaming.com/dogamesearch.ph...rking&showall=1 Jeg skifta hovedkort, minne, grafikkort og cpu på serveren min, som kjører redhat, uten å reinstallere. Gikk fra pIII 733, 256 mb pc133, onboard vga og pIII-hovedkort til AMD duron 1600, Epox EP-8rdaei, 512 mb corsair ddr-minne og GF2 skjermkort. Når jeg bootet så fikk jeg opp: "Disse er fjernet fra systemet, fjern drivere?" og deretter "Disse er lagt til, installer drivere?". Null problem.... Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 La meg si det enkelt og greit: Installere Linux er ikke et alternativ. Jeg spiller ikke CS heller. Skal sette inn hk nå btw, går sikkert greit. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg ville formatert, er så mye dritt som kan ligge igjen som kan gjøre at du får problemer senere. Dessuten får du ryddet opp litt i ymse programmer du aldri bruker. Selv pleier jeg alltid å ha en drøss programmer jeg bruker svært sjeldent som bare ligger der, så når jeg en sjelden gang formaterer (kanskje et par ganger i året) får jeg ryddet opp litt =) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Lag en ny hardware-profil som du kaller f.eks. "Nytt HK". Da tilbakestiller windows alle hardwareinnstillingene for denne profilen. Bytt hovedkort, og start windows opp i profilen "Nytt HK". El Bingo. Ellers bør det gå greit så lenge diskkontrollerne er de samme (som det jo bør være ved bytte innen samme brikkesett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå