detvarvondtdet Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har akkurat kjøpt meg spillet og skal innstalere det så fort jeg er ferdig med en heftig opprydning i hardisken i fra helvete..... Uansett,, er det noen her som spiller det og kan komme med noen erfaringer, tips, does and donts osv? Er det lang læringskurve eller er den kort og bratt? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har akkurat kjøpt meg spillet og skal innstalere det så fort jeg er ferdig med en heftig opprydning i hardisken i fra helvete..... Uansett,, er det noen her som spiller det og kan komme med noen erfaringer, tips, does and donts osv? Er det lang læringskurve eller er den kort og bratt? For å ta det siste først: Jeg vil si at Homeworld 2 er ganske lett å lære seg, hvertfall var det slik for meg som har spilt Homeworld og HW:Cataclysm. Mange strander på flere brett og klarer seg ikke forbi, men dette skyldes som regel en gal kombinasjon av flåte og spillestil. Jeg har for lengst gjennomført spillet, og jeg kan ikke si at jeg har spilt det noe siden da. Et godt spill var det iallfall. Angående tips så kan jeg ikke annet enn å fortelle hvordan jeg bygget opp flåten: *Jeg satset aldri på å "fylle opp" lageret med skip, altså bygge det som er mulig i antall. Dette er også en god idè med tanke på at jeg har hørt rykter om at du møter motstand basert på hvor stor flåte du har... *Begynte med en blanding av interceptors, et par grupper med bombere (de er *jævlig* farlige for fregatter og kryssere!) og resten fregatter. Derav var mesteparten av fregattene torpedo frigates. Dette fordi rakettene er svært treffsikre og gjør omtrent like mye skade som ion cannon frigates. Disse er også *svært* hendige litt senere i spillet når du møter.... Iallfall så vil du få problemer hvis du ikke har *noen* torpedo frigates i flåten. Ut over i spillet når det blir mulig å bygge kryssere, faset jeg sakte ut fregatter til fordel for flere større skip. Men det er alltid viktig å ha mange fregatter. Hvis du er ute etter å jakte ned mange fiendtlige fregatter og carriers ønsker du et stort antall av bombere. Disse er raske, og du kan lett sende skadde skip tilbake til reperasjon i "kampens hete". Bombere var også redningen på en bane hvor jeg var omringet av fiendlige carriers som spydde ut skip i hytt og pine samtidig som jeg ble angrepet av "capital ships". * Du vil senere få mulighet til å bygge "battlecruisers". Disse er svært solide og svært trege. Men såvidt jeg husker gjør de det mulig å ha en større flåte. * Som sagt tidligere. Å ha mange store skip er ikke synonymt med en god flåte. *Du trenger ikke å samle inn alle ressurser på banen med slutten av oppdraget. Alt sankes hvis du velger å gå videre Lenke til kommentar
Diceman Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ikke alltid hold flåten sammen og gå mot en ting. Ettersom du ofte blir angrepet fra flere kanter. Del den heller opp ettersom situasjonen er, evt send interceptors mot en av gruppene som angriper deg og hold de opptatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå